خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه روغن نباتی قو :

مسئولین شورای شهر آلایندگی را دستاویز انتقال کارخانه نکنند

asdasd
کد خبر : ۳۷۱۷۱۳

مسئول نهاد صنفی کارگران کارخانه روغن‌نباتی پارس قو با بیان اینکه در این واحد تولیدی هنوز ۲۰۰ کارگر باقیمانده‌اند، گفت: جو روانی که این روزها در افکار عمومی عیله فعالیت‌های این واحد تولیدی شکل گرفته است باعث نگرانی همه این کارگران شده‌است.

 «جعفر بیات» در گفتگو با ایلنا با اشاره به تهدیداتی که از مدتی قبل که با مطرح شدن آلاینده بودن فعالیت‌های کارخانه روغن نباتی قو، متوجه امنیت شغلی او همکارانش شده، گفت: این روزها در حالی مسئله تعطیلی کارخانه و انتقال آن به منطقه پیشوای ورامین مطرح است که بر طبق ارزیابی‌های سازمان محیط زیست، آلایندگی این کارخانه در سطح استانداردی قرار دارد.

مسئول نهاد صنفی کارگران کارخانه روغن نباتی پارس قو افزود: من و همکارانم دلیل فشارهای مسئولان شورای و شهرداری را  در مورد اصرار بر آلاینده بوددن فعالیت کارخانه و ضرورت انتقال آن را درک نمی‌کنیم اما واقعیت این است که فشار روانی ناشی از این وضعیت، همه ما را آشفته حال کرده است.

وی افزود: حتی اگر ادعاهایی که علیه فعالیت کارخانه پارس قو مطرح شده است صحت داشته باشد، در زمین جدید که قرار است کارخانه به آنجا منتقل شود با مشکل کمبود آب مواجه هستیم و در نتیجه با انجام این جابجایی قطعا فعالیت کارخانه در آینده با مشکل مواجه خواهد شد.

وی بایادآوری ینکه در صنعت ساخت روغن نباتی  به آب یک ماده اولیه ضروری با حجم بالا محسوب می‌شود، گفت: براساس شواهدی که به مشکل کم آبی کشاورزان منطقه ورامین می‌شود به نظر نمی‌رسد که در محل جدید کارخانه بتوان حجم مورد نیاز آب برای تهیه روغن را به راحتی تامین کرد.

بیات بابیان مجموعه هجمه‌هایی که این روزها متوجه کارخانه روغن نباتی قو است باعث سرگردانی کارگران باقیمانده این واحد صنعتی شده است،  گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته کارخانه روغن نباتی قو تعطیل شد و کارخانه هم دیگر تولیدی برای فروش ندارند و در حال حاضر پرداخت دستمزد بیش از ۲۰۰ نفر از کارگران رسمی و قراردادی با تاخیر انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی کار کارخانه روغن نباتی قو ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نفر از کارگران کارخانه ۲۵ سال سابقه کار دارند و خواهان این هستند که با اجرای قانون سختی و زیان آور بازنشست شوند اما کارفرمای کارخانه اعتنایی به این مسئله نمی‌کند.

بیات به جلسه روز گذشته مسئولین و کارگران کارخانه با مسئولین وزارت کار اشاره کرد و افزود: این جلسه به دلیل عدم تمایل کارفرما به ادامه تولید بی‌نتیجه ماند ما انتظار داشتیم پس از جلسه دیروز کارفرما وضعیت کارگران را مشخص کند اما با پیش کشیده شدن مسئله انتقال کارخانه و برجسته سازی آن توسط رسانه‌های شهرداری تهران، کارفرما بازهم از تعیین وضعیت کارگران منصرف شد.

وی در پایان تصریح کرد: ما از مسئولین وزارت کار می‌خواهیم که نسبت به سرنوشت کارگران کارخانه چیت ری که معلوم نیست با شرایط پیش آمده بتوانند به بازنشستگی برسند، باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز