خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران:

ماهیت درمان تامین اجتماعی با طرح تحول سلامت تعارض دارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۹۲۳

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران معتقد است: بایستی استقلال صندوق های بیمه ای به خصوص صندوق درمان تامین اجتماعی حفظ شود و هر مسیری غیر از این، بیراهه است و به شکست می انجامد.

«رحمت الـله حافظی»، رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با ایلنا در ارتباط با مطرح شدن مجدد طرح ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت در روزهای پایانی مجلس دهم گفت: ماهیت این دو صندوق همخوان و سازگار نیست و لذا بحث ادغام از نظر مفهومی دچار تعارض ساختاری است.

وی افزود: تصور می کنم  ، حتی اگر  در روزهای پایانی مجلس عده ای قصد انجام این کار را داشته باشند و حتی بتوانند در صحن علنی این طرح را تصویب کنند، به دلیل همین تعارض ساختاری این طرح در شورای نگهبان رد خواهد شد.

حافظی با بیان این که تامین اجتماعی در کلیت نهادی خود یک نهاد عمومی غیر دولتی است و صد درصد منابع آن متعلق به جامعه کارگری و بازنشستگان است افزود: نمی‌توان یک نهاد مردمی را در مجموعه ای که صد درصد دولتی است، ادغام کرد و همین امر دلیل اصلی تعارض ساختاری طرح ادغام است.

وی با تاکید بر لزوم حفظ استقلال صندوق های بیمه ای درمانی گفت: از آنجا که سهم پرداختی بیمه شدگان این دو صندوق متفاوت است، نمی توان به راحتی از تجمیع صحبت کرد و خدمات درمانی را یک کاسه نمود.

رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: تنها راهکاری که می تواند موثر باشد ایجاد یک سازمان سیاستگزار مرکزی است که سیاست ها و راهبردهای کلیدی صندوق های بیمه ای درمانی را تعیین کند اما این راهکار نیز تنها در صورتی می تواند موفق باشد که استقلال صندوق ها حفظ شود،  در غیر این صورت هر مسیری بیراهه است و به شکست می انجامد.

حافظی در پایان تصریح کرد: اسناد بالادستی و سیاست های کلان نظام نیز بر استقلال صندوق درمان تامین اجتماعی تاکید دارند و دولت براساس قانون، موظف به رعایت این سیاستهاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز