خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز در گفتگو با ایلنا:

ادغام تامین اجتماعی در بیمه سلامت غیر عادلانه‌ است

asdasd
کد خبر : ۱۶۱۶۱۵

از مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی انتظار می‌رود تا به جای ابراز آمادگی برای ادغام در نظام بیمه سلامت، با دیدی نقادانه و کار‌شناسانه در مواجهه با این طرح، عمل کند / آقای نوربخش به جای همراهی کردن با حامیان نظام بیمه سلامت درصدد وصول بدهی‌ ۹۵ هزار میلیارد تومانی دولت باشد.

رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان البرز طرح «ادغام صندوق‌های بیمه‌ای در بیمه سلامت» را غیر شرغی و ناعادلانه خواند.
علی اصلانی با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا در کرج گفت: هدف از ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت ارتقاء شاخص‌های بخش سلامت کشور ‌است و این مسئله نباید به ابزاری برای دست اندازی به اموال و دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی تبدیل شود.
وی در ادامه با بیان این مطلب که اموال سازمان تامین اجتماعی متعلق به کسانی است که بصورت نسل اندر نسل حق بیمه پرداخت کرده‌اند، تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی در قانون و اساسنامه خود، یک سازمان مردم نهاد غیر دولتی تعریف شده است که همانند هر سازمان دیگری منافع صاحبان آنرا نمی‌توان به نام قوانین مصوب دولت و مجلس نادیده گرفت.
این مقام کارگری گفت: در طول ۳۰ سال گذشته همواره دولت‌ها، طوری وانمود کرده‌اند که گویا سازمان تامین اجتماعی به عنوان بخشی از اموال دولتی وظیفه اجرای «اصل ۲۹ قانون اساسی» به تنهایی بر عهده دارد.
علی اصلانی در ادامه از گفته‌های اخیر مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر آمادگی سازمان متبوعش، برای ادغام با دیگر صندوق‌های بیمه‌ای انتقاد کرد و گفت: از مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی انتظار می‌رود با دیدی نقادانه و کار‌شناسانه در مواجهه با این طرح، عمل کند و به جای همراهی بی‌چون و چرا با حامیان ادغام، با پیگیری برای وصول بدهی‌ ۹۵ هزار میلیارد تومانی دولت، درصدد تامین منافع خانواده ۳۶ میلیون نفری بیمه شدگان تامین اجتماعی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز