خبرگزاری کار ایران

برای انتخاب هیات مدیره و بازرسان جدید؛

مجمع عمومی کانون عالی شوراهای اسلامی آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۳۹۱

مجمع عمومی اعضای کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور برای انتخاب اعضای دور جدید هیات مدیره و هیات بازرسان این نهاد صنفی کارگری صبح امروز (پنجشنبه 23 اردیبهشت ماه سال 95)در بندرانزلی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در این اجتماع صنفی که از حوالی ساعت 9 بامداد در «مجموعه فرهنگی تفریحی کارگران سنگاچین» در حال برگزاری است، نمایندگان کانون های استانی شوراهای اسلامی و نیز  نمایندگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور دارند.

ارائه گزارش دوساله هیات مدیره کنونی و قرائت گزارش یک ساله هیات بازرسان فعلی، انتخاب اعضای هیات مدیره و هیات بازرسان جدید و تقدیر و تودیع از شورایی های بازنشسته از جمله برنامه های مجمع عمومی امروز است.

برگزاری مجمع عمومی امروز کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور مطابق فُرجِه و مهلت قانونی است که در  مقررات مربوط به فعالیت شوراهای اسلامی کار پیش بینی شده است؛ برابر این مقررات نهاد صنفی شورای اسلامی کار می تواند تا 6 ماه بعد از اتمام اعتبار نامه خود نسبت به برگزاری مجمع عمومی انتخابات هیات مدیره جدید اقدام  کند.

مطابق فصل ششم قانون کار کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور یکی از سه تشکل عالی کارگری است که بر محوریت فعالیت شوراهای اسلامی کار در واحدهای تولیدی بالای 35 کارگر فعالیت دارد.

اگرچه در سالهای گذشته با ایجاد کانون عالی انجمن های صنفی کارگری و مجمع عالی نمایندگان کارگر، سایر نهادهای صنفی کارگری مورد تایید قانون کار نیز موفق به توسعه فعالیت خود تا سطح عالی و کشوری شده اند اما مطابق قانون کار، کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور همچنان در انتخاب و معرفی اعضای کارگری شوراهای عالی سه جانبه داخلی و خارجی نقش موثر و ویژه ای دارد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز