خبرگزاری کار ایران

نماینده سابق کارگران خبر داد:

خودداری اداره کار از تشکیل شورای اسلامی کار در ساراول

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۳۷۲

دوره قبلی شورای کار شرکت ساراول در حالی در تاریخ دوم آبان سال گذشته به اتمام رسید که در شهریور همان سال درخواست برگزاری انتخابات این نهاد صنفی به اداره کار استان تهران ارسال شده بود.

عضو سابق شورای اسلامی کار شرکت «ساراول» گفت: با گذشت هشت ماه از زمان اتمام اعتبار شورای اسلامی کار این واحد صنعتی هنوز هیچ اقدامی برای برگزاری انتخابات جدید انجام نشده است.

«کمال صفایی مقدم» در این باره به ایلنا گفت: دوره قبلی شورای کار شرکت ساراول در حالی در تاریخ دوم آبان سال گذشته به اتمام رسید که در شهریور همان سال درخواست برگزاری انتخابات این نهاد صنفی به اداره کار استان تهران ارسال شده بود.

این فعال کارگری با بیان اینکه تا این لحظه هیچ پاسخی در این خصوص داده نشده است، ادامه داد: در این مدت دوبار اقدام برگزاری مجمع انتخابات شورای اسلامی کار کردیم و هردو بار اداره کار با خودداری از این اقدام کارگران مانع از تشکیل مجمع انتخاباتی شد.

صفایی مقدم افزود: بار اول اداره کار اعلام کرد کارگران با سابقه کار کمتر از ۶ ماه نمی‌توانند کاندید شورای کار باشند و به همین علت انتخابات برگزار نشد. البته بعدا متوجه شدیم چنین قانونی وجود ندارد و انتخابات مشکل قانونی نداشته است.

این عضو ۹ دوره شورای اسلامی کار شرکت ساراول ادامه داد: دومین انتخابات هم به علت فشاری که بر تعدادی از کاندیدا‌ها اعمال و باعثانصراف آنها شد لغو شد و البته نامه‌ای درخصوص این اتفاق به اداره کار استان ارسال شد که آن هم تاکنون بی پاسخ مانده است.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی و برق افزود: در اردیبهشت سال جاری نامه‌ای با امضای ۱۷۰ نفر از کارگران شرکت برای رئیس اداره کار و وزیر کار فرستادیم و درخواست تشکیل شورا را برای چندین بار مطرح کردیم. کماکان امیدواریم پیگیری‌های کارگران به ثمر بنشیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز