خبرگزاری کار ایران

رئیس امور مالی شرکت بلندطبقه در گفتگو با خبرنگار ایلنا مطرح کرد:

مطالبات مزدی تمامی کارگران پروژه‌ای این شرکت تسویه شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۴۸۲

ظهر دوشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) مطالبات مزدی تمامی کارگران پروژه‌ای این شرکت تسویه حساب صورت گرفت.

طی تماس تلفنی که خبرنگار ایلنا با رئیس امور مالی شرکت بلندطبقه یکی از شرکت‌ها پیمانکاری زیرمجموعه پتروپارس در فاز ۱۹ عسلویه وی اعلام کرد: ظهر دیروز دوشنبه (۱۳ اردیبهشت‌ماه) مطالبات مزدی تمامی کارگران پروژه‌ای این شرکت تسویه حساب شده است.

 «ویسی» با بیان این‌که «شمار این کارگران ۶۴۰ نفر» بوده است، ادامه داد: این تعداد حقوق و عیدی اسفند ۹۴ و حقوق فروردین‌ماه ۹۵ را طلبکار بودند.

وی در پاسخ به تعویق مطالبات این شمار از کارگران گفت: «مسئله تعویق مزد نیست؛ بلکه پرداختی پروژه‌ای شرکت به همین صورت است».

رئیس امور مالی شرکت بلندطبقه در خصوص دلیل تجمع اعتراضی کارگران که از دوشنبه دهم اسفند ماه سال گذشته آغاز شده بود و تا هفته‌های اخیر نیز ادامه داشت، تشریح کرد: «تجمعات به‌دلیل عدم رضایت از پایان کار پروژه بود؛ بعد از اتمام پروژه در مقام کارفرما نمی‌توانستیم ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ کارگر را حفظ کنیم».

وی گفت: «با اتمام پروژه کارگران بیکار می‌شوند و بیکاری نیز احساس عدم امنیت می‌کنند و نسبت به این قضیه شاکی شده و دست به تجمع اعتراضی می‌زنند».

وی همچنین پی‌گیری‌های قضایی کارگرانی را که خواستار پرداخت مطالبات صنفی خود شده بودند را تکذیب کرد.

لازم به یادآوری است، با وجود صدور دستورالعمل وزارت نفت سال گذشته که در آن بر پرداخت بموقع حقوق، عیدی و سنوات کارگران پیمانکاری شاغل در منطقه عملیاتی پارس جنوبی تأکید شده بود، مطالبات این کارگران به تعویق افتاد؛ مسئله‌ای که زندگی هر یک از آنان را به دلیل بالا آمدن بدهی‌ها برای گذران زندگی با مشکلات بسیاری روبه رو ساخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز