خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

جامعه کارگری نسبت به عملکرد شهرداری تهران معترض است/ نگاه شهرداری متمایل به صاحبان سرمایه است

asdasd
کد خبر : ۳۶۷۴۱۸

یک فعال کارگری معتقد است: به عملکرد شهرداری تهران در رابطه با کارگران زیرمجموعه این سازمان و همچنین نگاه کلی این مجموعه شهری به جامعه کارگری انتقادات بسیاری وارد است.

«سیدرحیم میرعبدالـله»، بازرس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران در گفتگو با ایلنا گفت: سالهاست جامعه کارگری نسبت به عملکرد شهرداری تهران اعتراض دارد.

وی عملکرد شهرداری تهران را از چند جنبه مورد انتقاد قرار داد و گفت: قبل از هر چیز باید بگوییم رویکرد شهرداری تهران در ۳ سال اخیر نسبت به کارگران زیرمجموعه این سازمان مثبت نبوده است، چرا که اکثریت قریب به اتفاق کارگران شهرداری حداقل بگیر هستند و هیچ مزایایی علاوه بر دستمزد مصوب شورای عالی کار به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد این درحالیست که به کارمندان شهرداری مزایایی مانند حق کار‌شناسی و حق فوق العاده شغل تعلق می‌گیرد.

میرعبدالـله ادامه داد: به عبارت دیگر در شهرداری برای کارگرانی که سالهاست مشغول کارند، «نظام هماهنگ پرداخت» اجرا نمی‌شود.

این فعال کارگری افزود: اجازه چانه زنی از پایین نیز در بدنه شهرداری وجود ندارد چرا که تشکل‌های کارگری در شهرداری اجازه استقرار و فعالیت ندارند.

میرعبدالـله شهرداری تهران را یک کارفرمای بزرگ دانست که عملکرد آن بیشتر به سمت جامعه کارفرمایی و صاحبان سرمایه متمایل است و در این رابطه گفت: بیلبورد‌ها و بنرهای تبلیغاتی شهرداری در هفته کارگر به خوبی این نگاه غالب در مدیریت شهرداری تهران را نشان می‌دهد.

وی در تشریح این مطلب افزود: جالب است که در بنرهای نصب شده در سطح شهر به مناسبت هفته کارگر، فقط به مساله تولید بیشتر و اجتناب از بیکاری پرداخته شده است، آن هم در شرایطی که نرخ بیکاری سرسام آور و عدم امنیت شغلی کارگران، جایی برای این شعارهای تبلیغاتی باقی نگذاشته است و به عبارت دیگر، تشویق نیروی کار به فعالیت بیشتر، بدون در نظر گرفتن این مشکلات و پرداختن به آن‌ها، ارج ننهادن به جایگاه کارگر و به سخره گرفتن این مشکلات است.

میرعبدالـله با تاکید مجدد بر ساختار کارفرمایی شهرداری تهران گفت: شهرداری تهران یک کارفرمای بزرگ است که رضایتمندی زیرمجموعه خودش نیز برایش اهمیتی ندارد و گواه این مطلب نیز واگذاری خدمات و پروژه‌های عمرانی در سالهای اخیر، به بخش خصوصی آن هم بدون نظارت بر عملکرد پیمانکاران در حوزه منابع انسانی است.

وی در ادامه تصریح کرد: باید گفت مشکلات فعلی کارگران شاغل در مترو تهران یا مجموعه بهشت زهرا که اکثرا کارگران پیمانکاری و فاقد امنیت شغلی هستند، معلول عملکرد نادرست شهرداری و عدم نظارت قانونمند و اصولی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز