خبرگزاری کار ایران

دبیرکانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران:

برخورداری از حمایتهای قانون کار حق همه کارگران است

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۹۱۰

دبیر کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در مراسم تقدیر از کارگران و نماینده کارگری گفت: روز جهانی کارگر روز پیگری برای برآورده شدن خواسته‌های به حق کارگران است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین حبیبی با اشاره به حادثه سال 1386 شهر شیکاگو که منجر به کشته شدن عده ای از کارگران در اعتراض به شرایط سخت کار اتفاق افتاده گفت: روز جهانی کار به مناسبت همین روز شکل گرفته و در آن کارگران سراسر دنیا در این روز با تجمع در خیابانها خواسته های صنفی خود را مطرح می کنند

او با اشاره به یکی از خواسته های صنفی کارگران پرداخت دستمزد عادلانه و واقعی که بتواند زندگی یک خانوار 4 نفره را تامین کندافزود: در ماده 31 و 41 قانون کار براین موضوع تاکید شده است.

او از دیگر خواسته های کارگر در روز جهانی کارگر به موضوع تساوی حقوق کارگران مرد و زن اشاره کرد وافزود: اجرای درست طرح طبقه بندی مشاغل و موضوع ماده (42 و 47 و 48 ) قانون کار و موضوع بهره کشی از کارگران از جمله خواسته های صنفی کارگران است .

وی در ادامه گفت: برخورداری از مزایای قانون کار و اجتماعی یک خواسته صنفی است که باید به همه کارگران صرف نظر از نوع کار و شرایط جسمی و فیزیکی تعلق بگیرد.

حبیبی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید و تشویق تشکلات کارگری برای پیگیری مشکلات مطالبات صنفی کارگران خاطرنشان کرد: امیدواریم تقدیر و تجلیل از کارگران هر ساله به صورت مستمر ادامه یابد مختص در این روز خاص و مختص روز خاص نباشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز