خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران:

کارفرمایان حقوق کارگران را حق‌الناس تلقی کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۸۹۱

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: امیدوارم در سال جاری تلاشی هرچه بیشتر برای پر کردن سفره‌های خالی خانواده‌های کارگران انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محسن سرخو» در سومین همایش تجلیل از نمایندگان کارگران شهرداری تهران گفت: همه ما مشکلات صنفی و معیشتی کارگران را می‌دانیم که بخشی از این مشکلات به رکود اقتصادی بازمی‌گردد که قدرت چانه‌زنی کارگران را کاهش داده است و از طرف دیگر در کارگاه‌های کوچک و بزرگ کارگران را وادار به پذیرش تحلیل‌های ریز و درشتی می‌کنند که این موضوع نیز بخش دیگری ازمشکلات کارگران را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: شما نمایندگان کارگران باید تلاش کنید ضمن حمایت از حقوق کارگران در تعامل با کارفرما به نحوی حرکت کنید که پایه‌های کارخانه‌های تولیدی متزلزل نشود.

رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران با اشاره به همایش تجلیل از کارگران گفت: در این مراسم از هر ۲۲ منطقه شهرداری تهران یک نفر به عنوان نماینده کارگران مورد تقدیر قرار می‌گیرد.

وی با اظهار تاسف از اینکه در برخی واحد‌ها گاهی دیده شده که به کارگران گفته می‌شود در صورت داشتن مشکل صنفی و حقوقی در محل کار باید وکیل بگیرید اضافه کرد: در این مواقع وکیلی که به کارگر معرفی می‌شود، آشنایی کاملی با مسائل صنفی کارگران ندارند و همین برزگترین آسیبی است که پیگیری حقوق صنفی کارگران را تهدید می‌کند.

سرخو اظهار امیدواری کرد که کارفرمایان در تمامی بخش‌های دولتی، خصوصی و عمومی حقوق قانونی کارگران را حق‌الناس تلقی کرده و با پرداخت آن آخرت خود را بسازد.

رئیس فراکسیون کارگری مدیریت را در تمامی بخش‌های دولتی و خصوصی دوره‌ای موقتی خواند و خاطرنشان کرد: شکر این دوران برای مدیرانی که زندگی و سفره نان خانواده به دست آنان داده شده و نیز برای نمایندگان کارگران که فرصت دارند از سفره خانواده‌ها حمایت کنند آن است که در جهت تامین حق‌الناس قدم بردارند.

سرخو در پایان اظهار امیدواری کرد که سال جاری سالی با موفقیت و رونق اقتصادی بوده و برای پر کردن سفره‌های خالی خانواده کارگران تلاش هرچه بیشتری انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز