خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه به طور مشروط خاتمه یافت

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۱۴۶

اعتراض صنفی بیش از هزار و۵۰۰کارگر صنعتی وکشاورزی مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، شب گذشته به طور مشروط پایان یافته است.

منابع کارگری ایلنا در در شهر شوش با اعلام این خبر افزودند: به دنبال برپایی اجتماعات صنفی روزهای گذشته کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه، شب گذشته (شنبه ۱۵ اسفند) مدیران دولتی و نماینده خریدار خصوصی مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه برای رسیدگی به مشکلات صنفی کارگران معترض این واحد صنعتی تشکیل جلسه دادند و در نتیجه برپایی این جلسه کارگران معترض به تجمع خود خاتمه دادند.

به گفته منابع ایلنا پیش از آنکه جلسه شب گذشته برگذار شود، اعضای شورای تامین شهرستان شوش در خصوص نحوه واگذاری مجتمع نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی و مطالبات صنفی کارگران آن در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل جلسه داده بودند.

بر اساس این گزارش، در  جلسه‌ات فوق تصمیم گرفته شده است که بعد از واگذاری کامل مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به بخش خصوصی، کارفرمای جدید ضمن قبول همه تعهدات قانونی مراحل واگذاری باید علاوه بر تامین امنیت شغلی کارگران، همه مطالبات معوقه آنان را پرداخت کند.

همچنین از قرار معلوم کارفرمای جدید قبول کرده بخشی از مطالبات مزدی بیش از ۱۵۰۰ کارگر را که شامل دستمزد ماه‌های دی و بهمن و نیز پاداش پایان سال جاری می‌شود را امروز (یکشنبه ۱۶ اسفند ماه) به حساب آنها پرداخت کند.

در همین رابطه، یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود به ایلنا گفته است کارگران در پی تصیمات اتخاذ شده در جلسات دیروز وشب گذشته، امروز یکشنبه (۱۶ اسفند ماه) مشروط به انجام تعهدات از سوی کارفرمای بخش خصوصی به کار بازگشته‌اند.

کارگران در روزهای گذشته به خبرنگار ایلنا گفته بودند در شرایط کنونی که مدیریت کنونی مجتمع همواره مدعی مواجه بودن با مشکل کمبود منابع مالی است، ورود بخش خصوصی به این محیط صنعتی می‌توان از منظر آن‌ها به معنی تعطیلی این واحد صنعتی تلقی شود.

در عین حال گزارش می‌رسد معوقات حقوقی حدود ۷۰۰ نفر از کارگران روزمزد به پنج ماه می‌رسد و تعدادی از (حدود ۸۰ نفر) راننده‌های کامیون) که با ماشین‌های استیجاری در این مجتمع مشغول به کارند مدعی‌اند در ۶ ماه گذشته با آنان تسویه حساب نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز