خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی:

خواسته مردم رونق اقتصادی است

asdasd
کد خبر : ۳۵۱۹۹۱

پیام دیگر حضور مردم انتخابات «اعتماد به دولت» بود و بار دیگر مردم سرمایه اجتماعی خود را با همدلی و همزبانی در کنار دولت برخواسته از آرای جامعه، نشان دادند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی روز سه شنبه در مراسم افتتاح بخش نیمه جامدات و مایعات شرکت فارماشیمی با اشاره به خلق حماسه هفتم اسفند در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری گفت: پیام آرای مردم «رونق اقتصادی» بود.

ربیعی افزود: پیام دیگر حضور مردم «اعتماد به دولت» بود؛ بار دیگر مردم سرمایه اجتماعی خود را با همدلی و همزبانی در کنار دولت برخواسته از آرای مردم، نشان دادند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما استفاده دائم و نه مقطعی از سرمایه اجتماعی است، گفت «باید از این پس، تغییر را در صندوق‌ها جست‌و‌جو کنیم. این تغییر همراه با ثبات رخ داده است زیرا ایران هم اکنون بعنوان یک جزیره ثبات در منطقه محسوب می‌شود.

ربیعی همچنین افزود: صندوق‌های رای نشان داد باید گفت‌و‌گو را از عرصه خارجی به داخل بکشانیم؛ در واقع آینده روشن‌تر را از نتایج صندوق می‌توانیم درک کنیم.

وزیر تعاون، دستاورد دیگر حماسه هفتم اسفند را همدلی و همزبانی دولت و ملت عنوان و تاکید کرد که امروز باید به خواست مردم پاسخ دهیم.

وی گفت: اکنون با مشکلات زیادی درخصوص بیکاری، صندوق‌های حمایتی و محیط زیست مواجه هستیم که باید برای حل این مشکلات تلاش شود.

وی ادامه داد: منش اخلاقی دولت در این انتخابات و پیام‌های صادر شده این است که باید جامعه را با اخلاق هدایت کنیم.

ربیعی افزود: همه کسانی که رای آوردند و یا نیاوردند باید با همدلی برای حل مشکلات مردم تلاش کنند. جامعه نیازمند آرامش و دوری از تنش است و این آرامش می‌تواند از خانواده، گروه‌های ثانویه شروع شود و به جوشش و خروش برای تولید بیشتر بیانجامد.

وی با تاکید بر اینکه باید از هر اتفاق تاریخی فرصت مثتبی برای تحول ایجاد کرد، ادامه داد: بعنوان یک کنشگر اجتاعی نیاز داریم که هر ایرانی یک تولیدگر شود و از خود بپرسیم چه نقشی در ارزش افزوده داریم.

وی، سهم بخش خصوصی در تولید دارو را ۲۲ درصد، تولید مواد اولیه ۵۰ درصد و پخش را ۵۰ درصد عنوان کرد و افزود: صندوق‌های حمایتی مالکیت خصوصی دارند و این وظیفه انسانی است که بتوانیم مالکیت مالکان صندوق‌ها را نهادینه کنیم.

به گفته ربیعی، امروز شرکت‌های دارویی با کیفیت بالا، تولید ژنریک، جایگزینی واردات و گسترش صادرات را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز در کشورهای دیگر زمینه کار تولید دارو از سوی ایران شروع شده است و اتریش از جمله این کشورهاست.

وی با بیان اینکه امروز می‌توانیم تولید دارو در کشورهای دیگر را با استانداردهای اروپایی انجام دهیم، اعلام کرد که این برنامه ماه آینده در جمهوری آذربایجان کلید می‌خورد.

وی همچنین به پزشکان توصیه کرد که در هنگام تجویز دارو از داروهای داخلی استفاده کنند. برخی از پزشکان همراه با توصیه داروی داخلی به بیمار اعلام می‌کنند که مشابه خارجی این دارو در بازار است و این مساله می‌تواند برای بیماران اضطراب ایجاد کند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: پزشکان باید با اقتصاد مقاومتی همراهی و داروهای ایرانی را تجویز کنند.

وی ادامه داد: گاهی پزشکان هنگام تجویز دارو به بیمار، اظهار می‌کنند که داروی خارجی برای بیماری او نیز وجود دارد و بیمار هم به علت نگرانی به دنبال داروی خارجی می‌رود تا سریع‌تر درمان شود.

ربیعی اضافه کرد: متخصصان زیادی اذعان دارند که داروهای ایرانی در بسیاری از موارد اطمینان بخش هستندو امیدواریم که فرهنگ مصرف دارو را بتوانیم به سمت مصرف داخلی سوق دهیم.

ربیعی افزود: استراتژی ما در شرکت‌های داروسازی از جمله شرکت فارما شیمی، سرمایه گذاری برای تولید داروهای «های تک» (با تکنولوژی بالا) است.

وزیر رفاه در ادامه به طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: در بیمه سلامت و تامین اجتماعی تلاش کرده‌ایم که این طرح را بر دوش بیمه‌ها جلو ببریم.

ربیعی افزود: اگر نقصانی در طرح تحول سلامت است مربوط به بیمه‌ها نیست بلکه مربوط به تامین کنندگان منابع مالی و پیش بینی‌های انجام شده است.

وی با قدردانی از صندوق بیمه سلامت به خاطر بیمه کردن ۱۰ میلیون کارگر غیررسمی حاشیه نشین شهری تصریح کرد: این کارگران خواستار بیمه تامین اجتماعی‌اند که امید است با توسعه تامین اجتماعی به این نیاز آنان نیز پاسخ داده شود.

وی ادامه داد: بدهی تامین اجتماعی به دانشگاه‌های علوم پزشکی به صفر رسیده و به روز شده است و با تامین اعتبار برای بیمه سلامت، بدهی آنان را نیز به صفر خواهیم رساند.

وزیر رفاه یادآور شد: داروخانه‌ها تا پایان این هفته طلب‌های خود را تا مرز سه ماه می‌گیرند.

ربیعی در باره صندوق‌های بیمه گفت: صندوق‌های بیمه ۲۲ درصد سهم تولید دارو، ۵۰ درصد سهم تولید مواد اولیه و ۵۰ درصد صهم پخش دارو را بر عهده دارند.

ربیعی افزود: صاحبان اصلی صندوق‌های بیمه توده میلیونی و مالک خصوصی است و وظیفه انسانی ما این است که مالکان بتوانند مالکیت خود را در شرکت‌های دارویی اعمال کنند.

وی خاطرنشان کرد: استراتژی ما در تولید دارو، کیفیت بالا، جایگزینی واردات، گسترش صادرات و افزایش تولید داروهای ژنریک است.

ربیعی اظهار کرد: داروهای تولیدی صندوق‌های بیمه وارد بازارهای روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، عراق و سوریه و حتی زمینه کار در اتریش نیز فراهم شده است؛ ماه آینده کار تولید داروهای خود در آذربایجان را آغاز می‌کنیم و امید است با این تولید‌ها به اقتصاد مقاومتی، ارزش افزوده بیشتر و اشتغال زایی کمک کنیم.

ربیعی افزود: مهم‌ترین سرمایه ما، سرمایه اجتماعی مردم است؛ ما یاد گرفتیم که تغییر را در صندوق‌ها جستجو کنیم.

وزیر رفاه در ادامه به مشارکت بالای مردم در انتخابات اشاره و اظهار کرد: نخستین دستاورد انتخابات، نشان دادن اعتماد مردم به نظام سیاسی و رهبر است.

وی خاطرنشان کرد: خروجی قابل تبیین دیگر انتخابات این بود که مردم آنچه را که از مسائل روز خود فهم کردند در انتخابات نشان دادند.

وزیر رفاه گفت: مردم در این انتخابات به اخلاق رای دادند؛ مردم در این انتخابات نشان دادند که جامعه تولید محور می‌خواهند.

خط تولید داورهای مایع و نیمه جامد در تنها شرکت دولتی تولید دارو موسوم به فارما شیمی امروز - سه شنبه - با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسئولان این وزارتخانه و نیز مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی راه اندازی شد.

همچنین ربیعی در پایان این مراسم، طرح و توسعه شرکت داروسازی فارماشیمی را کلنگ زنی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز