خبرگزاری کار ایران

اصلاح ساختار تشکل های کارگری و کارفرمایی تصویب شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۷۷۴۹

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصلاح ساختار تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در جلسه شورای عالی کار تصویب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت کار «سید حسن هفده‌تن» اعلام کرد: آیین نامه‌هایی در راستای اصلاح ساختار تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به تصویب شورای عالی کار رسیده که امیدوارم تشکل‌ها علاوه بر رشد افقی از رشد عمودی مناسبی برخوردار شوند. 

این مقام مسئول وزارت کار در دومین جلسه هم اندیشی، همفکری، گزارش گیری از برنامه ده گانه دستاورد محور حوزه معاونت روابط کار که به صورت ویدئو کنفرانس با استان سمنان برگزار شد، با اشاره به این برنامه‌ها اظهار کرد: استان‌های سمنان و فارس از جمله استان‌های پیشتاز در رسیدن به شاخص‌های برنامه دستاورد محور به دلیل عدم انحراف از برنامه، دقت و ظرافت و کار‌شناسی در فرایند پیگیری برنامه، ارائه آمارهای دوره‌ای و مقایسه‌ای نسبت به ۳ ماهه مشابه هستند.

وی در ادامه افزود: آمارهای مربوط به استان سمنان گویای واقعیت‌ها و زحمات همکاران در این استان است.

هفده‌تن تاکید کرد که با هم افزایی با یکدیگر باید به سوی ایجاد نشاط در محیط کار، امحای استرس در محیط کار حرکت و زمینه‌های شادی را برای کارگران ایجاد نماییم و این برنامه ملی در صورتی موفق خواهد بود که هم افزایی بهینه‌ای بین دستگاههای حوزه وزارتخانه با سایر دستگاه‌ها بوجود آید.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این حوزه تاثیر زیادی در توسعه و رشد اقتصادی کشور دارد، خاطرنشان کرد: بزرگ سازی اقتصادی استان سمنان یکی از مهم‌ترین مسایلی است که بر روی آن تاکید داریم چرا که این استان از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی برخوردار است و استفاده از آن‌ها منجر به توسعه صادرات و رقابت خواهد شد که در ‌‌نهایت به رشد دستمزد‌ها خواهیم رسید.

وی در ادامه به واحدهای مشکل دار اشاره کرد و از کارفرمایان خواست که به سوی نوآوری در تولیداتشان حرکت نمایند تا در رابطه با صادرات مشکلی نداشته باشند و در عین حال از سرمایه گذاری در زمینه‌هایی که رشد اشتغال پایدار ندارد خودداری نمایند.

وی همچنین از کارفرمایان خواست که در رابطه با جذب سرمایه گذار ‌‌نهایت تلاش خود را انجام دهند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه به حوادث ناشی از کار و مدل خود ایمنی اشاره و اظهار کرد: بازرسان کار گزارش‌های ارزیابی چرخه ریسک را پیگیری نمایند و در رابطه با دعاوی در استان‌ها این کار انجام شود و وحدت رویه در هیات‌های تشخیص حل اختلاف می‌تواند در این خصوص کمک نماید.

هفده تن در ادامه افزود: در زمینه‌های مختلف باید رویه سازی‌های جدیدی داشته باشیم که با همین وحدت در سراسر کشور و با کمک دیوان عدالت اداری و وزارت دادگستری به نتایج خوبی خواهیم رسید.

وی همچنین به طرح طبقه بندی مشاغل اشاره و اظهار کرد: این طرح نیز از حدود یک سال پیش آغاز شده که طرح بسیار ارزشمندی است که متناسب با آن حق مزد و حق کار نیز افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است: در ابتدای این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اسماعیل غنیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ارائه گزارش شاخص‌های دستاورد محور حوزه معاونت روابط کار در سال ۹۴ پرداخت.

همچنین در این جلسه مهندس یاوری مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اصابتی مدیرکل بازرسی کار و ظریفی آزاد مدیرکل روابط کار و نظری رییس سازمان‌های کارگری و کارفرمایی در این جلسه مواردی پیرامون برنامه‌های ده گانه دستاورد محور حوزه معاونت را تشریح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز