خبرگزاری کار ایران

یک کارشناس حقوقی:

پیمانکاران عسلویه مقصر هستند/ سازمان مناطق آزاد قصور پیمانکاران را جبران کند

asdasd
کد خبر : ۳۵۰۰۳۵

یک کارشناس حقوقی معتقد است: قصور پیمانکاران در اجرای دستور کتبی وزارت نفت مبنی بر پرداخت مطالبات کارگران پیمانکاری عسلویه پیش از پنجم اسفند ماه گفت: وزارت نفت می تواند کارفرمایان متخلف را به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی کند.

به گزاش ایلنا، ماه گذشته، وزارت نفت دستوری کتبی خطاب به کارفرمایان و پیمانکاران منطقه عسلویه در ارتباط با  نحوه پرداخت معوقات مزدی کارگران ارسال نموده است.

بر طبق این دستور، همه کارفرمایان و پیمانکاران عسلویه موظف شده اند پیش از پنجم اسفند ماه مطالبات مزدی کارگران طرف قرارداد خود را پرداخت کنند.

با این حال، در روزهای گذشته شنیده ها حاکی از عدم اجرای این دستور در برخی از فازهای عسلویه دارد. برای نمونه صبح امروز  (پنجم اسفندماه)، کارگران فاز ۱۴ در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود تجمع کرده اند.

در همین ارتباط، «علیرضا مقدم»، کار‌شناس حقوقی، در گفتگو با ایلنا گفت: این دستور باید برای پیمانکاران لازم الاجرا تلقی می‌شد و این شرکت‌ها موظف به پرداخت معوقات مزدی کارگران قبل از امروز بودند.

وی در ارتباط با اجرایی نشدن این دستورالعمل در برخی از فازهای عسلویه و تجمعات کارگران در روزهای گذشته گفت: قصور کارفرمایان یک تخلف مبرهن است و وزارت نفت می‌تواند کارفرمایان متخلف را به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی کند.

این حقوقدان در ادامه در ارتباط با سرنوشت پرداخت مطالبات کارگران عسلویه در شرایط فعلی و الزامات قانونی آن گفت: با توجه به زمان کوتاه باقیمانده تا پایان سال پیگرد قضایی پیمانکاران متخلف به نتیجه عملی نخواهد رسید.

وی ادامه داد: لذا در این شرایط براساس ماده ۳ قانون اشتغال مناطق آزاد، سازمان منطقه آزاد عسلویه باید وارد عمل شود و مطالبات مزدی کارفرمایان را براساس ضمانت‌های مالی اخذ شده از پیمانکاران پرداخت کند.

وی در پایان تصریح کرد: سازمان مناطق آزاد موظف به اخذ ضمانت‌های مالی لازم از پیمانکاران است و در صورت قصور این پیمانکاران، مطالبات کارگران باید از محل همین ضمانت‌ها پرداخت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز