خبرگزاری کار ایران

دبیرکل خانه کارگر تاکید کرد:

ضرورت تامین نیاز سالخوردگان از سوی دولت

asdasd
کد خبر : ۳۳۷۳۲۳

دبیرکل خانه کارگر با اشاره به اینکه براساس پیش‌بینی هرم جمعیتی کشور، تا کمتر از دو دهه دیگر حدود ۱۵ درصد جمعیت کشور را افراد سالخورده تشکیل خواهند داد بر ضرورت تقویت حمایت دولت از صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا «علیرضا محجوب» در دیداری که بعد از ظهر امروز با کارگران ساختمانی و اعضای شورایاری‌های شهر ری داشت، گفت: با این وضعیت بهتر است هرچه زود‌تر دولت برای بازپرداخت بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی خود به سازمان تامین اجتماعی چاره اندیشی کند تا بتوان از هم اکنون زیر ساخت‌های تامین نیازهای این گروه از جامعه را تامین کرد.

وی بابیان اینکه در نتیجه رونق و توسعه اقتصادی میزان سن امید به زندگی در میان افراد جامعه افزایش می‌یابد، افزود: البته این اتفاق مبارکی است اما مجلس و دولت باید با دوراندیشی از هم اکنون در صدد تدارک نیاز نسل پیشرو باشند.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس بابیان اینکه گروه سنی سالمندان به طیف متفاوتی از حمایت‌های اجتماعی و درمانی نیاز دارد، افزود: پیش بینی این نیاز‌ها با یاری نهاد‌های اجتماعی و تشکل‌های صنفی کار دشواری نیست.

وی با اشاره تنوع نهادهای صنفی کارگران شاغل و بازنشسته فعال در کشور گفت: این تشکل‌ها در کنار نهادهای دیگری همچون شوراهای محلات و خانه‌های کارگر می‌توانند از سراسر کشور در ساماندهی و پیگیری خواسته‌های صنفی اعضای خود مشارکت مستمر و فعال داشته باشند.

محجوب با بیان اینکه فراکسیون کارگری مجلس آمده است در این راه با نهادهای صنفی و اجتماعی مختلف همکاری کند، افزود: مطابق قانون اساسی برخورداری از رفاه اجتماعی حق مسلم همه شهروندان از هر گروه سنی، شغلی و اجتماعی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز