خبرگزاری کار ایران

دبیراجرایی خانه کارگر استان:

درآمد ۱۱۵ هزار بازنشسته مازندرانی زیر خط فقر است

دبیر خانه کارگر مازندران می‌گوید: در شرایطی که خط فقر زیر ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ ۱۱۵ هزار بازنشسته این استان بصورت متوسط ۹۰۰ هزار تومان در ماه دریافت می‌کنند.

نصرالـله دریابیگی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: عدم اجرای عادلانه اصل ۴۴ در استان، موجب بیکاری و فقر شده و به همین علت در سال‌های گذشته هزاران کارگر در مازندران خانه‌نشین شده‌اند.

ارئیس کانون کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی  افزود: نمی توان از کارنامه اجرای سیاست‌های خصوصی سازی در ایران پس از جنگ دفاع کرد چرا که در نتیجه همین واگذاری‌های غیر اصولی بود که امروز مشکلات صنفی کارگران شاغل و بازنشسته دو چندان شده است.

وی گفت: تنها در استان مازندران اجرای غلط سیاست‌های موسوم به خصوصی سازی باعث شد تا کارخانه‌هایی همچون نساجی مازندران، خزرخز تنکابن، نساجی چوخا، چیت‌سازی بهشهر، حریرقائم‌شهر، جین مد آمل، و بسیاری از دیگر واحد‌های تولیدی که در این سال‌ها واگذاری آن‌ها با ناکامی مواجه شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری برای دستیابی به توسعه بر عدالت اجتماعی ترجیح داده شده است و از این رهگذر تنها چراغ منازل کارگران خاموش سفره‌های آنها کوچکتر شده است.

دریابیگی با تاکید بر فرمایش رهبری مبنی بر توسعه بدون عدالت و عدالت بدون توسعه رخ نمی‌دهد، اظهار کرد: در خصوصی‌سازی چوب حراج بر اموال دولت خورده است و‌ رهاسازی، فقر و اخراج برای جامعه کارگری به ارمغان آورده شده است.

دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: جامعه کارگری در ۸ سال دفاع مقدس به خاطر همراهی با نظام، افزایش دستمزد نداشت ولی امروز به دلیل تورم و فقر بین فقر وغنی، درآمد خانواده‌های کارگری اختلاف حداقل یک میلیون تومانی دارند.

وی با انتقاد از کم بودن دستمزد کارگران و بازنشستگان، گفت: بازنشستگان به عنوان کارگران دیروز کشور و آینه کارگران امروز، نیاز به حمایت‌های بیشتری دارند.

عضو کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشورافزود: متاسفانه در سبد زندگی کارگران درمان لحاظ نشده در صورتی که قانون درمان از دستاوردهای انقلاب در زمان ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب است.

دریابیگی با بیان اینکه مازندران از لحاظ درمان نسبت به دیگر استان‌ها بهتر کار کرده است، اظهار داشت: متاسفانه کارگران به سمت درمان تکمیلی سوق داده شده‌اند زیرا تامین اجتماعی پاسخگوی همهٔ درد مردم نیست.

کد خبر : ۳۰۷۰۵۹