خبرگزاری کار ایران

زمینه‌ همکاری سازمان تأمین اجتماعی و معاونت اجتماعی قوه قضائیه بررسی شد

کد خبر : ۳۲۲۷۷۷

در جلسه‌ای زمینه‌های همکاری سازمان تأمین اجتماعی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با حضور شرکای اجتماعی این سازمان برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، «منصور اعتصامی» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در این جلسه گفت: شرکای اجتماعی در این سازمان نقش مهم و حیاتی دارند و به منظور هم اندیشی، هم افزایی و بهره‌مندی از خرد جمعی از این گروه‌ها با هدف تحقق اصل سه جانبه گرایی، اعتماد سازی و حل مسائل و جهت گیری در مسیر رشد و توسعه هر چه بیشتر در ارائه خدمات، دبیرخانه شورای راهبردی شرکای اجتماعی در این سازمان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه حوزه شرکای اجتماعی بخش وسیعی از جامعه هستند، افزود: بیمه شدگان و کارگران که بیش از ۱۳میلیون نفر هستند، گروههای کارفرمایی که از آن‌ها به عنوان جهادگران اقتصادی نام برده می‌شود و بازنشستگان و مستمری بگیران که صاحبان خرد و تجربه هستند، گروههای شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی را تشکیل می‌دهند.

وی کارکرد شورای راهبردی شرکای اجتماعی را ارائه مشورت، دریافت گزارش از بخش‌های مختلف درون و برون سازمانی و کمک به حل مسائل سازمان عنوان کرد و افزود: به همین منظور جلسه امروز با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد.

دکتر اعتصامی با بیان اینکه تعامل با شرکای اجتماعی و ذینفعان این سازمان در ۲سال اخیر مورد توجه جدی قرار گرفته است، تصریح کرد: این سازمان زمینه انتقال انتظارات این گروه‌ها را با مراجع بیرونی فراهم می‌کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی گفت: بر اساس تعریف اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی و سازمان بین المللی کار، در نظام چند لایه تأمین اجتماعی، موضوع پیشگیری مطرح می‌شود.

اعتصامی افزود: خدمات سازمان‌های بیمه گر موجب تنظیم امور زندگی و مانع ناتوانی افراد می‌شود و در نتیجه امنیت اجتماعی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه موضوع پیشگیری و جلوگیری از جرم در حوزه قوه قضائیه است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد ارتباط میان سازمان تأمین اجتماعی و معاونت پیشگیری قوه قضائیه در اجرای امنیت اجتماعی موثر باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: تفاهم نامه همکاری میان سازمان تأمین اجتماعی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تدوین و در این تفاهم نامه نقطه نظرات شرکای اجتماعی این سازمان نیز لحاظ شود.

همچنین، دراین جلسه، نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی به طرح دیدگاههای خود پرداختند.

توجه به تامین امنیت اجتماعی در حوزه‌های مختلف و برقراری آرامش در سطوح مختلف تشکل‌ها و اقشار شرکای اجتماعی از جمله مطالبات نمایندگان سه تشکل مذکور بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز