خبرگزاری کار ایران

انتظار کارگران شهرداری تهران برای همسان سازی نظام مزدی

asdasd
کد خبر : ۳۱۶۸۸۰

کارگران شهرداری تهران، خواستار رفع تبعیض و همسان سازی حقوق و مزایای کارکنان این نهاد هستند.

رئیس اتحادیه کارگران شهرداری تهران  با بیان این مطلب که تفاوت فاحشی میان دستمزد و مزایای کارکنان مختلف شهرداری تهران وجود دارد به خبرنگار ایلنا گفت،  شهرداری تهران حدود 15 هزار کارگر و 50 هزار کارمند دارد که پرداخت دستمزد و مزایای این دو گروه بسیار متفاوت است. 

 رحیم عباسی افزود: گاهی در  مشاغل یکسان، دریافتی ها و مزایا از قبیل حق مسکن ماهانه بسیار متفاوت است.

رحیم عباسی، در پاسخ به این پرسش که در جهت رفع این مشکل چه اقداماتی انجام شده است، جهت طرح و بررسی مشکلات صنفی کارکنان شهرداری، خردادماه سال جاری نامه  درخواست ملاقاتی به دفتر شهردار تهران  ارسال کردیم اما تا کنون پس از گذشت چندین ماه و با وجود پیگیری های مکرر،  هیچ پاسخی دریافت نکرده ایم.

وی تاکید کرد: تنوع روابط استخدامی کارگران شاغل در شهرداری تهران اعث شده است تا افراد مختلف با موقعیت یکسان بابت انجام یک شغل مزایای متفاوتی را دریافت کنند که ادامه این وضعیت به دلیل فاحش بودن اختلاف مزدی باعث ایجاد نوعی نارضایتی و بی‌انگیزگی در میان اکثریت حداقل بگیر شده است.

این مقام صنفی کارگری گفت: این وضعیت نه با مقاولیه‌نامه‌های سازمان جهانی کار سازگاری و نه قانون اساسی و مقررات قانون کار برپایی چنین تبعیضی را تایید می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز