خبرگزاری کار ایران

کارگران پارسیلون به لرستان بازگشتند

asdasd
کد خبر : ۳۱۲۹۸۲

تجمع کارگران نساجی پارسیلون در مقابل سازمان تامین اجتماعی تهران با حضور نماینده خرم آباد با وعده رسیدگی به مشکلشان در عرض ۱۵ روز به اتمام رسید و آن‌ها عصر یکشنبه به شهرشان بازگشتند.

تجمع کارگران نساجی پارسیلون در مقابل سازمان تامین اجتماعی تهران با حضور نماینده خرم آباد با وعده رسیدگی به مشکلشان در عرض ۱۵ روز به اتمام رسید و آن‌ها عصر یکشنبه به شهر محل سکونتشان بازگشتند.

این کارگران در تماس با ایلنا گفتند: پس از آنکه صبح روز یکشنبه (۱۹ مهر ماه) در اعتراض به خارج شدن از  مشمول بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور مقابل سازمان تامین اجتماعی در تهران تجمع کرده‌بودیم با وعده «ایرج عبدی» نماینده خرم آباد در مجلس به شهر خود بازگشتیم.

این کارگران که شمار آنها در زمان تجمع در مقابل سازمان تامین اجتماعی در حدود ۱۰۵ نفر بود؛ می‌گویند: آقای عبدی برای حل شدن مشکل پیش آمده دو هفته مهلت خواست و برهمین اساس همگی ما در همان روز تهران را ترک کردیم.

از قرار معلوم مشکل این کارگران به مخالفت سازمان تامین اجتماعی با سخت و زیان آور تلقی شدن سوابق ایامی بازمی‌گردد که بخشی از دستمزد این کارگران از طریق صندوق بیمه بیکاری پرداخت می‌شده است.

کارگران نساجی پارسیلون که در حال حاضر منتظرند تا طبق وعده نماینده مجلس مشکل بازنشستگی آنها در مهلت تعیین شده برطرف شود، گفتند: مدارک و مستنداتی در اختیار دارند که نشان می‌دهد با توافق مسئولان وقت دوران استفاده از خدمات صندوق بیمه بیکاری جزء سوابق سخت و زیان اور آنها محسوب خواهد شد.

آنها می‌گویند: براین اساس می‌توانیم ثابت کنیم که تاکنون به صورت متوالی به شغل خود که جزء مشاغل سخت و زیان‌آور است مشغول بوده‌ایم و حتی زمانی که برای جلوگیری از تعطیلی کارخانه تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته بود نیز در محل کار خود کار می کردیم.

کارگران پارسیلون که مدعی هستند تا پیش از سختگیری‌های اخیر سازمان تامین اجتماعی دیگر همکاران آن‌ها توانسته‌اند تا بصورت پیش از موعد بازنشسته شوند، ادامه دادند: در نتیجه مانع‌تراشی‌های اخیر توالی سوابق سخت زیان آور آن‌ها برهم خورده و آن‌ها می‌بایست حداقل پنج سال دیگر فعالیت کنند.

معترضان می‌گویند: حالا با گذشت بیش از ۶ سال از خاتمه یافتن دورانی که بخشی از دستمزد‌هایمان از محل صندوق بیمه بیکاری پرداخت می‌شد قصد داریم تا بازنشسته شویم اما سازمان تامین اجتماعی به این بهانه که دوران یاد شده جزء سوابق سخت و زیان آورمان محسوب نمی‌شود با بازنشستگی ما مخالفت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز