خبرگزاری کار ایران

سقوط مرگ آور کارگر تعمیرات به مخزن گوگرد

asdasd
کد خبر : ۳۱۱۲۷۵

ساعت ۹ بامداد روز گذشته سه‌شنبه ۱۴ مهرماه یکی از کارگران تعمیرات واحد سولفور (گوگرد) شرکت پیمانکاری «الوان‌ریز» بر اثر سقوط در مخزن گوگرد جان خود را از دست داد.

به‌گفته منابع خبری ایلنا در عسلویه، این کارگر ۲۲ ساله واحد سولفور به‌علت پوسیدگی نگهدارنده در (سامپ) مخزنی به ارتفاع حدود ۴ متر سقوط کرده و بیش از ۵ ساعت کسی از حضور وی در آنجا خبردار نمی‌شود. 

به گفته منابع ایلنا، تا مدتی بعد از سقوط مرحوم انصاری به داخل مخزن کسی از این حادثه باخبر نمی‌شود تا زمانی‌که نیرو‌ها «چک‌پوینت‌ها» کارگاه را که شامل (کنترل و نگهداری حمل مواد، ابزارهای دستی، کنترل مواد و عوامل خطر و... را کنترل کرده و متوجه می‌شوند، کارت خروج این کارگر هنوز در برد نگهبانی کارگاه قرار دارد. 

به‌دنبال آن، نیروهای حاضر در سایت دوباره سایت را جستجو کرده و در نهایت متوجه می‌شوند، وی در مخزن افتاده و گوگرد مذاب هم بر روی آن ریخته است. 

در تحلیل این حادثه یک کار‌شناس ایمنی به خبرنگار ایلنا گفت: «کوچک‌ترین کار در واحدهای صنعتی حتماً باید با حضور دو نفر انجام شود که یکی مراقب دیگری باشد». 

 «حسین عشقی» ادامه داد: «اصلاً قرار نیست کسی به تنهایی در مخزن گوگرد کار کند و این عمل بسیار خطرناک است». 

وی افزود: «در مخازن هیدروکربنی یا مواد جامد خطرناک حتماً باید «پرمیت» (مجوز) گرفته شود و در آن ناظر کار، شرایط کار و کننده کار در آن تشریح و معین شود». 

عشقی در خصوص «نحوه تعمیر مخازن گوگرد» تشریح کرد: «باید سکوی ایمنی برای کارگر تعمیرات ایجاد کرد و فرد با وسایل حفاظت فردی و کمربند ایمنی مناسب که مانع افتادن وی شود، مجهز شود. با وقوع این حادثه می‌توان نتیجه گرفت که هیچ‌یک از شرایط نامبرده رعایت و نظارت نشده است». 

لازم به یادآوری است، «گاز ماکرو» حاوی H۲S است که با حرارت به گوگرد و گاز دی اکسید گوگرد تجزیه می‌شودو سپس گاز دی اکسیدگوگرد را سوزانده و خود گوگرد را در به منطقه دیگر منتقل می‌کنند که تخریب کننده محیط زیست است و یکی از آلاینده‌های بسیار خطرناک منطقه عسلویه به شمار می‌آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز