خبرگزاری کار ایران

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد:

ایجاد ۱.۶ میلیون فرصت شغلی در بخش تعاون کشور

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۴۴۸

معاون امور تعاون وزیر کار در جریان همایش بین‌المللی ظرفیت تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی به اشتغال یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این بخش اشاره کرد و گفت: تعاونی‌ها در ایران از پشتوانه قانونی خوبی برخوردارند.

به گزار ایلنا، «سید حمید کلانتری»، معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در همایش نخست مزیت‌ها و ظرفیت‌های تعاونی‌ها در توسعه اقتصادی و اجتماعی، کشورهای مختلفی حضور یافته‌اند، اظهار داشت: تعاون در ایران سابقه ۸۰ ساله دارد و ۱۰۰ هزار تعاونی فعال در کشور مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: تعاونی‌ها در ایران از گرایش‌های مختلف تولیدی، خدماتی و توزیعی فعال هستند که در میان آن‌ها تعاونی‌های تولیدی ۵۰ درصد از مجموعه تعاونی‌ها را در اختیار خود دارد.

کلانتری با بیان اینکه از مجموع بخش تعاون ۲۸ درصد تعاونی‌های خدماتی و ۲۲ درصد تعاونی‌های توزیعی هستند، تاکید کرد: تعاونی‌های موجود در ۱۱۰ گرایش شغلی کار می‌کنند و یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده‌اند.

معاون امور تعاون وزیر کار با اشاره به اینکه ۶۴۰ اتحادیه استانی و ملی در بخش تعاون وجود دارد، گفت: ۳۱ اتاق تعاون استانی و ملی، سازمان کار تعاونی‌های کشور را تشکیل می‌دهند.

کلانتری با تاکید بر اینکه تعاونی‌ها از پشتوانه قانونی خوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: قانون تعاون در سال ۵۰ و اصلاحیه آن در جمهوری اسلامی ایران در سال ۷۰ از مهم‌ترین قوانین بخش تعاون هستند.

وی با اشاره به مزیت‌های تعاونی‌ها در کشور، گفت: تعاونی‌ها بهترین ساختار بحث عدالت اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی هستند که در رفع بیکاری و ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال موثر واقع شدند.

وی گفت: تعاونی‌ها با برخورداری از شبکه بزرگ افقی و عمودی به رشد و توسعه سرمایه اجتماعی کمک کرده و سازماندهی مناسب منابع انسانی و سرمایه‌های خرد و کوچک از مهم‌ترین مزیت آن است.

کلانتری همچنین در این همایش به سند ۴۹ راهبردی بخش تعاون کشور اشاره کرد و درباره آن با ارائه توضیحاتی تصریح کرد: آنچه امروز به عنوان اولویت‌های بخش تعاون دنبال می‌کنیم رشد اقتصادی و تحقق اهداف سیاست اقتصاد مقاومتی است و در ادامه رشد اشتغال‌زایی طبق برنامه توسعه مورد تاکید خواهد بود، چرا که اشتغال در حوزه تعاون ارزان‌تر از سایر بخش‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد برنامه‌های تعاون ۷ راهبرد داریم؛ این همایش علاوه بر دنبال کردن اهداف فرهنگ‌سازی و فعالیت شبکه‌ای که به ترتیب راهبرد اول و سوم است، در راستای راهبرد ششم که توسعه بازار و برند است، نیز فعالیت خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز