خبرگزاری کار ایران

دیدار مسئولان وزارت کار با نماینده صندوق بین‌المللی پول

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۰۰۵

قائم مقام وزیرتعاون،کاروفاه اجتماعی در امور بین الملل با هیات اعزامی از سوی صندوق بین المللی پول در مورد سیاست های جمهوری اسلامی ایران برای بهبود فضای کسب و کار گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی، در این دیدار «محمدتقی حسینی» به «مارتین سری سولا» گفت:  کاهش نرخ تورم ، استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور،افزایش بهره وری ، بهبود فضای کسب و کار را ازدست آوردهای مهم دولت تدبیروامید در دو سال اخیر است.

وی افزود:  بخشی از سیاست های فعال بازار کارپس ازروی کارآمدن دولت یازدهم در تدوین بسته سیاستی وتوسعه اشتغال پایدارشکل گرفته است.

حسینی خاطرنشان کرد: آموزش عالی در ایران گسترش پیدا کرده است و فارغ التحصیلانی که دارای مهارت و توانایی هستند روانه بازار کار داخلی وشرکت های معتبرخارجی می شوند. در عین حال بخش دیگری از فارغ التحصیلان نیاز به افزایش مهارت دارند تا بتوانند در بازار کار جذب شوند. برای این منظور تاکید بر گسترش آموزش های فنی و حرفه ای بیشتر شده است و تقریبا استقبال خوبی از ناحیه جوانان جویای کار از این موضوع صورت گرفته است.

قائم مقام وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی در  امور بین الملل افزود: افزایش جوانان تحصیل کرده و ایجاد شغل برای آنان از جمله چالشهایی فراروی دولت ا ست که نیازمند برنامه ریزی مداوم و دقیقی است. در این زمینه از تجربیاتی که در جاهای دیگر وجود دارد استقبال می‌کنیم.

حسینی گفت:  در حال حاضر شاهد رشد اقتصادی ملایم هستیم.  اما در رابطه با اشتغال و برای پاسخگویی به نیازهای بازار کار به رشد اقتصادی خیلی بیشتری نیاز داریم که این موضوع از جمله  هدف‌گذاری های دولت جمهوری اسلامی ایران به شمارمی رود .

حسینی در ترسیم سیمای تقاضا برای کار ادامه داد : مادر حال حاضرتقریبا چهارونیم میلیون نفردانشجو داریم که درآینده نزدیک وارد بازارکارمی شوند. عده ای دیگر درحال حاضر در بازارکار به دنبال شغل می گردند و گروهی دیگرهم شاغل هستند اما از شغل خود رضایت ندارند و لذا در جستجوی شغلی بهترهستند.  استراتژی اشتغال در پی پاسخگویی حداکثری به همه این نیاز هاست. 

حسینی گفت:  هرچند که توافق جمهوری اسلامی ایران با کشورهای طرف گفتگو در موضوع هسته ای نتایج خود را دارد و لاجرم بر روی بازار کار تاثیر خواهد داشت که حتما در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار می گیرد، اما سیاست اشتغال همه توجه خود را به این موضوع معطوف نکرده است و منتظر این نتایج نمی ماند. همانگونه که در شرایط تحریم نیز سعی شده است که از اثرات فشار خارجی کاسته شود اکنون نیز توجه به سایر عوامل داخلی اقتصاد می باشد. 

حسینی خاطر نشان کرد:  ما در شرایط بعد از تحریم نیز به این نکته توجه خواهیم کرد که همکاری بین المللی بایستی به توسعه پایدار و سرمایه گذاری و اشتغال مولد منتهی شود. طبعا" برنامه ریزان کشور از بازکردن درها برای کالاهای ساخته شده و مصرفی استقبال نمی کند. طبیعی است سرمایه گذاران و شرکت هایی در این فرایند موفق خواهند بود که به این نکته توجه کنند.

قائم مقام وزیرتعاون،کارورفاه اجتماعی در امور بین الملل درپیش گرفتن سیاست اقتصاد مقاومتی را که از سوی رهبرمعظم انقلاب ابلاغ شده سرلوحه کار نهادهای اجرایی معرفی کرد و گفت:  در این رابطه تاکید بر صیانت از نیروی کار و حمایت از تولید داخلی  می باشد.

 دربخش های دیگر این دیدار"مارتین سری سولا"  رئیس هیات اعزامی صندوق بین المللی پول هدف ازسفر هیات خود به ایران را در چارچوب ماموریت های نهاد بین المللی متبوع خود به منظورآشنایی با بخش های مختلف دولت جمهوری اسلامی و برداشت آنان از بازارکار برشمرد و گفت: نتایج این سفر دراختیار هیات مدیره صندوق بین المللی پول قرار می گیرد.

همچنین نمایندگان معاونت های مختلف وزارت تعاون،کارورفاه اجتماعی و بخش های مالی وابسته به این وزارتخانه در این نشست توضیحات کارشناسی لازم را درخصوص ابعاد مختلف طرح های اشتغالزایی بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز