خبرگزاری کار ایران

عصر امروز؛

پیکر کارگر کشته شده پتروشیمی مارون تشییع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۹۰۱۳۱

مراسم خاکسپاری «شهرام محمدی» کارگری کشته شده پتروشمی مارون عصر امروز در روستای زادگاهش برگزار خواهد شد.

اعضای خانواده و نزدیکان این کارگر سابق پتروشیمی مارون در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفته‌اند که قرار است این مراسم خاکسپاری در روستای «کولفرح»استان خوزستان که در سه کلیومتری شهرستان ایزه قرار دارد برگزار شود.

یکی از نزدیکان خانواده مرحوم محمدی در توضیح حادثه‌ای که منجر به مصدومیت این کارگر سابق پتروشیمی مارون شد به گفت: این حادثه در حوالی ساعا 15 روز نهم تیرماه اتفاق افتاد و اینطور که برای ما نقل کرده‌اند که در زمان حادثه مرحوم محمدی به همراه گروهی از همکارانش در سایت پتروشیمی مارون حضور داشتند که ناگهان متوجه وجود نشتی در تاسیسات لوله حاوی گاز هگزان می‌شود.

وی از قرار معلوم همکاران آقای محمدی با مشاهده این وضعیت براساس اصول ایمنی کار سریع محوطه پتروشیمی را برخلاف جهت وزش باد تخلیه می‌کنند اما آقای محمدی که متوجه حضور دیگر همکارانش در تاسسیات مجاور محل نشتی شده بود تلاش می کند تا بابستن شیرلوله های حاوی هگزان از وقوع حادثه جلوگیری کند.

بر اساس شنیده‌های این عضو خانواده محمدی در زمان حادثه مرحوم شهرام محمدی و همکارانش به هیچ وجه برای مهار مشکل نشتی آماده و مجهز نبودند اما چون به دلیل ماهیت اشتعال زای گاز هگزان زمان کافی وجود نداشت مرحوم محمدی با فداکاری سعی می کند تا از وقوع حادثه جلویگری کند.

برپایه اظهاراتی که از زبان شاهدان حادثه روز نهم تیرماه شنیده شده است در نهایت مرحوم محمدی موفق می‌شود تا بدون توجه به اصرار همکارانش که او را به ترک سریع محل فرامی‌خوانند شیر اصلی تاسیات لوله گاز هگزان را ببندد و سپس تلاش می‌کند شیر دومی را که در نزدیکی محل نشتی وجود دارد را ببندد که متاسفه به دلیل گرمای بیش از اندازه هوای محیط گاز هگزان منتشر شده مشتعل می‌شود.

وی می‌گوید: طبق گفته همکاران آقای محمدی وی در نهایت موفق می‌شود که شیر دوم را نیز تا نیمه ببندد که انفجار صورت می‌گیرد و براثر شعله‌های آتش قسمت‌هایی از سر، صورت و پشت آقای محمدی تا 50 درصد دچار سوختگی می‌شود.

برپایه این اطلاعات بعد از این حادثه پیکر مصدوم آقای محمدی برای درمان به بیمارستان شرکت نفت اهواز منتقل می‌شود و پس از چند روز با پیگیری‌های مسئولان پتروشیمی مارون وی برای ادامه درمان به بیمارستان شهید چمران تهران اعزام می‌شود.

این عضو خانواده محمدی در ادامه افزود: بعد از حادثه همه ما می خواستیم که شهرام هرچه زودتر بهبود یابد اما در نهایت وی براثر افت فشار خود و مشکل دیالیز بر روی تخت بیمارستان جان داد و امید همه ما از بین رفت.

وی افزود: البته در تمامی این مدت مسئولان پتروشیمی مارون برای رسیدگی به وضعیت شهرام از انجام هیچ کوششی کوتاهی نکردند و در شرایطی که ما در بالای سر وی منتظر بودیم تمامی کارهای اداری مربوط به پیگری وضعیت دارویی و درمانی وی را انجام دادند.

این عضو خانواده محمدی گفت: البته همه ما می دانیم که کار در محیط پالایشگاه و پتروشیمی خالی از خطر نیست، شهرام 13 سال در این حرفه کار کرد و به نوعی کارگر متخصص محسوب می‌شد و براساس همین تجربه و مهارت بود که تصمیم گرفت تا جان خود را اینطور به خطر بیندازد اما توقع همه ما این است که حداقل با معلوم شدن دلیل وقوع این حادثه از تکرار حوادث مشابهی که ممکن است هر آن اتفاق بیفتد جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز