خبرگزاری کار ایران

توضیحات پیمانکار فولاد زاگرس در مورد یک خبر

کد خبر : ۲۸۰۸۶۰

در پی انتشار خبر مربوط به اجرا نشدن حکم پرداخت مطالبات کارگران اخراجی فولاد زاگرس، شرکت «خوان‌گل» به عنوان پیمانکار فولاد زاگرس توضیحات مکتوبی را جهت انتشار به ایلنا داد.

به گزارش ایلنا این متن کامل این توضیحات که به امضای «محمدرضا امام» مدیرعامل شرکت خوان‌گل رسیده است به شرح ذیل است:
احتراما در خصوص مطالب درج شده در تاریخ 6/3/94 توسط سایت ایلنا و اینکه آقای امینی خود را به عنوان نماینده کارگران اخراجی فولاد زاگرس مطرح نموده است بدینوسیله جوابیه ذیل را جهت انعکاس در آن خبرگزاری مطرح می‌نمایم خواهشمند است در این خصوص دستور مقتضی صادر فرمایید.

1-اولا احکام اداره کار در خصوص محکومیت شرکت خوان گل در سال 93 بوده و نه در سال 92 و اینکه شرکت خوان گل قصد پرداخت دیون کارگری را ندارد کاملا کذب می‌باشد بارها این شرکت دیون مذکور را چه در حضور پرسنل و چه در اداره کار پذیرفته است ولی معوقات مذکور که در مصاحبه بیان شده نزد کارفرمای اصلی یعنی شرکت فولاد زاگرس می‌باشد و طبق ماده 13 و تبصره 1 و 2 قانون کار، کارفرما موظف است مطالبات کارگری را از محل مطالبات پیمانکار یا حسن انجام کار پرداخت نماید ولی تاکنون با توجه به کلیه پیگیری‌های انجام شده توسط شرکت خوان گل ، شرکت فولاد زاگرس اقدام به پرداخت مطالبات کاری از محل مطالبات شرکت خوان گل ننموده است.

2-در خصوص قانون مشاغل سخت و زیان‌آور باید معروض نمایم که کارخانه از سال 90 مشمول این طرح شده که در آن سال این مهم انجام گرفته است و کلیه پرسنل تسویه نموده‌اند. مطلب آقای امینی در خصوص جرایم دادگاه سریش‌‌آباد علیه شرکت خوان گل نوعی دخالت در امور قضایی می‌باشد چون برابر ماده 176 قانون کار جرایم برای کارگاه‌های بیش از 100 نفر جریمه 10 تا 20 برابر حداقل مزد روزانه یک کارگر مقرر شده که در این خصوص دادگاه طبق مفاد قانونی عمل نموده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز