خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در پاسخ به ایلنا:

طرح استاد شاگردی در تعدادی از ارگان‌ها از جمله «کمیته امداد» اجرا می‌شود

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت طرح استاد شاگردی در تعدادی از ارگان‌ها تحت نام دیگری اجرا می‌شود. او به طور مشخص از کمیته امداد امام خمینی به عنوان یکی از این ارگان‌ها نام برد که سال‌هاست این طرح را اجرا می‌کند.

 «کورش پرند» در نشست خبری که صبح امروز (سه‌شنبه ۵ خرداد) در ساختمان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد، در پاسخ به ایلنا گفت: مدل جدید طرح استاد شاگردی را پس از رفع اشکالات مدل قبلی برای معاونت روابط کار وزارت کار ارسال کرده‌ایم، اگرچه هنوز اسمی برای آن انتخاب نکرده‌ایم.

او در عین حال افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اجرای این طرح را دنبال نمی‌کند به طوری که در سال ۹۳ هیچ گونه سرمایه گذاری روی آن انجام ندادیم اما یکسری از ارگان‌ها مانند کمیته امداد این طرح را به صورت خاصی دنبال می‌کنند و در زمینه اشتغالزایی نیز نتیجه گرفته‌اند.

گفتنی است طرح «استاد شاگردی» به پیشنهاد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از اواخر تابستان سال ۹۱ به اجرا گذاشته شده است.

فعالان کارگری می‌گویند این شیوه‌نامه با تنزل مقام «کارآموز» به «شاگرد» شرایطی را به وجود آورده است که کارفرمایان بدون توجه به مهارت، سابقه کار و سن کارآموز و بدون هیچ تعهدی در خصوص بیمه، ساعت کار و حقوق مصرح در قانون کار، کارگران را به عنوان شاگرد استخدام کنند.

کد خبر : ۲۷۹۷۶۵