خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورایعالی کار در گفت‌وگو با ایلنا:

نگرانی بابت تداوم سرکوب مزدی؛ «آقای منظور» بیش از این از حجب و حیای جامعه کارگری سوءاستفاده نکنید!

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۶۳۹

آیت اسدی گفت: تقاضای نمایندگان کارگری این است که مذاکرات مزدی امسال به صورت زنده از صداوسیما پخش شود تا همه ببینند و قضاوت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فردا سه‌شنبه (۱۵ اسفند) نشست شورایعالی کار برگزار خواهد شد؛ اما دو روز مانده به این نشست، داوود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در مصاحبه‌ای به موضوع دستمزد کارگران ورود و اعلام شد «حقوق و دستمزد باید مطابق با مقتضیات اقتصادی کشور و تورم انتظاری افزایش یابد».

منظور دوباره نسبت به از کنترل خارج شدن تورم پس از افزایش دستمزد کارگران هشدار داده و افزوده است «آن‌چه مبنای پیشنهاد و تصمیم ما در دولت برای افزایش حقوق و دستمزد است، تورم انتظاری سال آینده است، ما امیدواریم در مذاکرات میان تشکل‌های کارگری و دولت بر همین مبنا به یک نرخ معقول افزایش دستمزد برسیم تا موضوع تورم انتظاری از کنترل خارج نشود».

آیت اسدی، عضو اصلی کارگری شورایعالی کار، در پاسخ به این اظهارات که به گفته او «مداخله نابجا در امر تعیین دستمزد کارگران است» به ایلنا می‌گوید: به اعتقاد بنده این دوستان خیرخواه نیستند؛ دو ماه است که ما را  درگیر مزد منطقه‌ای کرده‌اند و این یعنی آدرس اشتباه دادن و کار را به بیراهه بردن؛ من می‌خواهم به آقای منظور بگویم، لطفاً از حجب و حیای جامعه‌ی کارگری سوءاستفاده نکنید! اتفاقاً آنکه باید در مورد سرکوب مزدیِ سال قبل پاسخگو باشد، شخص شما و تیم همراه‌تان است!

 او اضافه می‌کند: آقای منظور! شما مصر بودید که ما می‌خواهیم تورم را کنترل کنیم و اجازه نمی‌دهیم نرخ آن بالای ۲۰ درصد برود؛ چه شد، چرا هنوز هم به این وعده‌ی خود عمل نکرده‌اید؟! اما آنکه به همه‌ی وعده‌های خود عمل کرده و با همه‌ی سختی‌ها پای نظام و انقلاب ایستاده، بازهم همین جامعه‌ی نجیبِ کارگری‌ست که شما با منافع جمعی آن بازی می‌کنید!

اسدی با بیان اینکه «اگر حرف کارگران و نمایندگان کارگری را قبول ندارید، از مراکز علمی معتبر استعلام کنید که افزایش دستمزد واقعاً چه اثری بر تورم دارد» می‌افزاید: از این صحبت‌ها پیداست که امسال هم مانند سال گذشته، آقای منظور و تیم‌شان قصد دارند «سرکوب مزدی» را در دستور کار قرار دهند؛ ما به شدت مخالف این سوگیری‌ها و این اظهارات نسنجیده هستیم و انتظار داریم وزارت کار براساس وظیفه‌ی ذاتی خود، هرچه زودتر جلسات کمیته دستمزد را برگزار کند و یک گزارش جامع از هزینه‌های زندگی و نرخ سبد معیشت تهیه و به رئیس جمهور هم ارائه شود.

به گفته این عضو کارگری شورایعالی کار، تقاضای نمایندگان کارگری این است که مذاکرات مزدی امسال به صورت زنده از صداوسیما پخش شود تا همه ببینند و قضاوت کنند.

اسدی در مورد اخراج غیرقانونی علی خدایی (عضو کارگری شورایعالی کار) از سوی وزارت کار و احتمال بازگشت ایشان به نشست‌ها گفت: ما خواستار بازگشت ایشان هستیم و در آخرین جلسه شورایعالی کار، نامه‌ای با امضای ۵ نفر از اعضای شورا ارائه دادیم که باید این نماینده کارگری حتما بازگردد. تاکید می‌کنم ما با جدیت خواستار بازگشت ایشان هستیم و هر نوع برخوردی جز بازگشت علی خدایی به شورایعالی کار، یقیناً به معنای دخالت در امور تشکل‌های کارگری و به رسمیت نشناختن اصل سه‌جانبه‌گرایی‌ست.   

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز