خبرگزاری کار ایران

کاندیدای انتخابات مجلس دوازدهم:

از بدنه‌ی جامعه کارگری هستم و می‌خواهم به آن‌ها خدمت کنم

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۲۵۶۸

فریبا گودرزی گفت: بهبودِ معیشت و غنی کردنِ سفره‌ی کارگران از اهداف من است. نه تنها معیشتِ کارگران باید بهبود بخشد، که وضعیت ایمنی و بهداشت کارگاه‌ها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

فریبا گودرزی (نایب رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی کل کشور و کاندیدای انتخابات مجلس دوزادهم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص سمت‌های خود گفت: بازنشسته تأمین اجتماعی در واحد طب کار و بهداشت حرفه‌ای، مشاور حفاظت فنی و ایمنی وزارت کار، مدرس وزارت کار، کارشناس رسمی دادگستری در رشته حوادث ناشی از کار و مدرس دانشگاه آزاد در حوزه روانشناسی کار هستم و حدود ۲۸ سال است که در حوزه‌ی بهداشت ایمنی و محیط زیست فعالیت می‌کنم. در پروژه‌های سدسازی، پل‌سازی و… با شرکتهای مختلف کار کرده‌ام. عضو خانه‌های بهداشت کارگری و عضوکمیسیون فنی ماده ۹۰، عضو کمیته مشاغل سخت و زیان‌آور و کمیته بحران سازمان تأمین اجتماعی هستم. 

وی در ادامه افزود: در حوزه‌ی ایمنی و سلامتِ کارگران اقداماتِ بسیاری انجام داده‌ام؛ یکی از اقداماتِ ما تبدیل داده‌های کمی به کیفی است تا کارفرمایانی که با آن‌ها کار می‌کنیم متوجه‌ی اهمیت رعایت ایمنی و بهداشت در کارگاه‌های خود شوند. این اقدام، کارفرمایان را مجاب می‌کند که هر برنامه‌ای در رابطه با رعایت ایمنی و بهداشت کار را در کارگاه اجرا کنند و از این طریق حوادث و بیماری‌های ناشی از کار و به تبع آن هزینه‌های آن نیز کاهش پیدا کند. کارفرمایان بعد از رعایتِ اصول ایمنی و بهداشت، می‌توانند الزاماتِ وزارت کار و بهداشت و سازمانهای ذی‌ربط را به خوبی داشته باشند. 

گودرزی ادامه داد: هدف من حمایت از کارگران و کارفرمایان به شکل توأمان است. کارگر و کارفرما در صنعت در کنار هم هستند؛ ایجاد مشکل برای هر کدام از آن‌ها به دیگری آسیبِ جبران‌ناپذیری می‌زند و در کل، کار و تولید را تحت تأثیر قرار می‌دهد. 

وی در ادامه در خصوص مشکلاتِ سازمان تأمین اجتماعی گفت: قوانینی که برای سازمان تأمین اجتماعی وضع می‌شود، به نفع سازمان نیست و کسی از بدنه‌ی این سازمان باید در مقابل این قوانین بایستند. سازمان تأمین اجتماعی درآمد بسیاری دارد اما متأسفانه بخشی از این درآمد تحت تأثیر قوانین وضع شده بلعیده می‌شود. دولت وظایف خود را در قبالِ این سازمان انجام نمی‌دهد و هر جا کم بیاورد از درآمد این سازمان استفاده می‌کند. دارایی‌های این سازمان متعلق به کارگران و بازنشستگان است و باید از این درآمدها محافظت شود و نباید اجازه داد وضعِ قوانین این درآمدها را از بین ببرد. 

گودرزی تأکید کرد: بهبودِ معیشت و غنی کردنِ سفره‌ی کارگران از اهداف من است. نه تنها معیشتِ کارگران باید بهبود بخشد، که وضعیت ایمنی و بهداشت کارگاه‌ها نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، تا کارگران، کارگاه‌ها را به دلیل بیماری و یا وقوع حادثه ترک نکنند. 

وی بیان کرد: نیمی از جمعیتِ کشور، از خانواده تأمین اجتماعی و وزارت کار هستند. من نیز از بدنه‌ی جامعه کارگری هستم و جلوگیری از تضییع حقوق آن‌ها از مهم‌ترین اهداف من است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز