خبرگزاری کار ایران

انتقاد کارگران ایثارگر شهرداری نیشابور به نحوه پرداخت ها؛

تبدیل وضعیت هم شرایط شغلی مان را بهتر نکرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۸۹۰

حدود ۸۴ کارگر ایثارگر شهرداری نیشابور از شرایط از شرایط بعد از استخدام خود رضایت ندارند و می‌گویند از حقوق ما کاسته شده است.

یکی از کارگران ایثارگر شهرداری نیشابور در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه حدود ۸۴ کارگر ایثارگر  تبدیل وضعیت شده شهرداری نیشابور هستیم که از ۱۴ ماه پیش هیچ، تغییری در وضعیت شغلی‌مان ایجاد نشده است، گفت: بعد از سال‌ها انتظار برای تبدیل وضعیت متاسفانه مسئولان شهری هنوز تصمیم جدی برای برطرف کردن مشکلات کارگران ایثارگر نگرفته‌اند و این موضوع نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند.

او با بیان ینکه یکی از بحث‌های مطرح شده در طرح تبدیل وضعیت ایثارگران، بحث بار مالی این طرح است که ظاهراً قرار نیست در شرایط کاری، حقوقی و شغلی کارگران مشمول به نسبت قبل تغییری ایجاد کند، گفت: ما ۸۴ کارگری که تبدیل وضعیت شده‌ایم هنوز تغییری در شرایط کاری خود احساس نکرده‌ایم. در حقوق ما نه تنها افزایشی انجام نشده بلکه دریافتی‌هایمان به نسبت قبل کاهش یافته است.

این کارگر با بیان اینکه هم اکنون وضعیت شغلی و معیشتی ما کارگران مانند سال‌های پیش است، درباره تبعیض ایجاد شده در خصوص کارگران ایثارگر با سایر کارکنان قراردادی و پیمانکاری شهرداری نیشابور تصریح کرد: بعد از تبدیل وضعیت از پیمانکاری به رسمی، مسئولان شهری ما کارگران تبدیل وضعیت شده را به منطقه یک انتقال دادند. اولین مشکل پیش آمده؛ لحاظ نشدن اضافه کاری و شب‌کاری‌های کارگران است که به بهانه نبود سرانه مالی به کارگران تازه استخدام شده پرداخت نمی‌شود. بجز ما کارگران ایثارگر تبدیل وضعیت شده، برای سایر کارگران قراردادی و پیمانکاری ۵۰ تا ۱۰۰ ساعت اضافه کاری و ۶۰ تا ۷۰ ساعت شب‌کاری لحاظ می‌کنند.

این کارگر خواستار رفع تبعیض در پاداش، حقوق و مزایای مزدی خود و همکارانش نسبت به سایر کارگران شد و افزود: برای برخی روزهای مناسبتی به حساب همه کارگران مبالغی را واریز می‌کنند اما به کارگران ایثارگر مبلغی تعلق نگرفته است.

وی با طرح این سوال که "چرا کارگران تازه تبدیل وضعیت شده شهرداری نیشابور از مزایای مزدی و سایر مطالباتی که دیگر کارگران قراردادی و پیمانکاری می‌گیرند، محروم هستند؟" افزود: میانگین دریافتی ما کارگران تبدیل وضعیت شده هم اکنون ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است این در حالیست که پیش از تبدیل وضعیت ۱۳ تا ۱۴ میلیون دریافتی داشتیم.

این کارگر در خاتمه گفت: کارگران پیمانکاری و قراردادی شهرداری نیشابور وضع بهتری نسبت به کارگران ایثارگر رسمی دارند. به آنها بن ۵۰۰ هزار تومانی لوازم التحریر و پاداش معدل دانش آموزان در سطوح مختلف تحصیلی و از ۳۰۰ تا ۱ میلیون تومان متغیر است، تعلق می‌گیرد اما به حساب ما کارگران ایثارگر رسمی که طرف حساب‌مان شهرداری است، هیچ پولی واریز نشده. همچنین بابت بادگیرهای زمستانی و هزینه جارو و شیر نیز هیچ پولی دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز