خبرگزاری کار ایران

برگزاری کارگاه "تأمین اجتماعی" برای کارشناسان وزارت علوم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۲۰۰

محسن تقیانی گفت: سازمان تامین اجتماعی از پیشنهادات سازمان‌ها و نهادهای دست اندرکار با هدف صیانت از نیروی کار، تشریک مساعی و هم افزایی در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی استقبال خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، کارگاه آموزشی «آشنایی با قوانین و مقررات تأمین اجتماعی» با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای کارشناسان حوزه منابع انسانی، مالی و حقوقی ستاد این وزارتخانه و نیز و دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد. 

محسن تقیانی (مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی) در مورد این کارگاه آموزشی و اهداف آن گفت: سازمان تامین اجتماعی از پیشنهادات سازمان‌ها و نهادهای دست اندرکار با هدف صیانت از نیروی کار، تشریک مساعی و هم افزایی در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی استقبال خواهد کرد. 

وی به لزوم ضرورت اجرای سیاست‌های کلی تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: افزایش تعامل مسئولان و کارشناسان تامین اجتماعی با کارفرمایان و کارگران و آگاهی بخشی جامعه هدف، افزایش رضایتمندی و تقویت اصل سه جانبه گرایی در راستای و سیاست‌های کلی تامین اجتماعی از برنامه‌های اولویت دار این سازمان است. 

تقیانی به اجرای طرح گفتمان‌سازی با تاکید بر مفاهیم و کارکردهای تامین اجتماعی در سطح دانشگاه و موسسات عالی آموزش در سراسرکشور اشاره کرد و یادآور شد: تغییر نگرش فرهیختگان و نخبگان کشور به مقوله تامین اجتماعی به منظور آشنایی هرچه بیشتر نسل آینده با مفاهیم بیمه و کارکردهای آن از دیگر برنامه‌های این اداره کل است. 

وی به ضرورت افزایش سطح اعتماد و اطمینان شرکای اجتماعی به کارکردهای تامین اجتماعی در راستای تامین منافع سازمان اشاره کرد و گفت: این اداره کل با راه اندازی ۳ گروه تعاملی آنلاین در پیام رسان داخلی بله با هدف افزایش اطلاعات و دانستنی‌های بیمه‌ای شرکای اجتماعی به بارگذاری مطالب آموزشی، فرهنگی و تولید محتواهای مورد نیاز شرکای اجتماعی با مشارکت اعضای هیات مدیره تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی سراسر کشور پرداخته است. 

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر اینکه حل و فصل مشکلات جامعه هدف در خصوص قوانین بیمه تامین اجتماعی و توانمندسازی این عزیزان در استفاده بهینه از خدمات درمانی و بیمه بیکاری در این دوره‌های آموزشی تدریس می‌شود. افزود: از اوایل سال تا کنون بیش از (۲۳ کارگاه آموزشی) کارگاه آموزش فراگیر قوانین و مقررات تامین اجتماعی به صورت وبیناری و… ویژه کارفرمایان و کارگران سراسرکشور برگزار شده است. 

تقیانی در خصوص اهمیت فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی نیز افزود: با توجه به تنوع خدمات در سازمان تأمین اجتماعی و بخشنامه‌های متعددی که در حوزه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران وجود دارد می‌بایست آموزش به ذینفعان در سطح گسترده‌تری انجام شود. 

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی به برگزاری حداقل ۶۵۰ کارگاه آموزش قوانین و مقررات تامین اجتماعی ویژه کارفرمایان کارگاه‌های تازه تاسیس از ابتدای سال تا کنون در سطح استان‌های سراسر کشور اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری این کارگاه‌های آموزشی با هدف توسعه تعامل و افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی صورت می‌گیرد. 

فاطمه راهی رئیس گروه اداره کارفرمایان به استقبال خوب شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی اشاره کرد و یادآور شد این کارگاه‌های آموزشی بصورت حضوری و وبیناری در قالب طرح «پرسش و پاسخ» برگزار شده است. 

رئیس گروه اداره کارفرمایان با تاکید بر اینکه برگزاری طرح آموزش قوانین و مقررات تامین اجتماعی منجر به آگاهی بخشی و توسعه تعامل و افزایش رضایتمندی جامعه مخاطب خواهد شد. اظهار کرد: رسالت برگزاری کارگاه آموزشی و هم‌اندیشی، برنامه ریزی و اجرای دوره‌هایی است که مورد نیاز بخش‌های گوناگون جامعه هدف است. 

وی با بیان اینکه سرفصل‌های آموزشی متناسب با نیاز مخاطبان، تنظیم و ارائه می‌شود، افزود: این کارگاه آموزشی از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ساعت ۱۲:۳۰ در قالب دو بخش آموزش و (پرسش و پاسخ) در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد. 

رئیس گروه اداره کارفرمایان با تأکید بر اینکه پتانسیل خوبی در سازمان در حوزه آموزش قوانین بیمه تامین اجتماعی وجود دارد، اظهار کرد: لازم است نهادها و کارگاه‌ها از طریق مکاتبه با اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی درخواست خود را برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی اعلام دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز