خبرگزاری کار ایران

یک ماه از معوقات مزدی کارگران «صدرا »پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۸۶۹

یک ماه حقوق کارگران صنایع دریایی ایران (صدرا) بوشهر پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در بوشهر گفتند: مدیریت شرکت صدرا معادل یک ماه از مجموع حدود ۳ تا ۴ ماه معوقات مزدی کارگران پیمانکاری و قرارداد مستقیم خود را پرداخت کرد اما کارگران نگران وضعیت مابقی مطالبات خود هستند.

به گفته آن‌ها؛ معوقات حقوقی حدود ۲ هزار نیروی کار پیمانکاری این واحد صنعتی در ماه‌های شهریور، مهر، آبان و آذر به تعویق افتاده بود که اخیرا حقوق شهریور ماه آنها پرداخت شد. در عین حال حدود ۶۸۰ کارگر قرارداد مستقیم این مجموعه نیز حقوق مهر ماه خود را دریافت کرده‌اند که با تاخیر حدود سه ماهه به حسابشان واریز شده است.

به گفته کارگران، جدا از تاخیر در پرداخت حقوق؛ کارگران پیمانکاری و قرارداد مستقیم مجموعه صدرا دچار مشکل بیمه تامین اجتماعی هستند که هنوز مشکل تامین اعتبار آن برطرف نشده است. در عین حال آن‌ها همچنان در دریافت هزینه‌های درمان بیمه تکمیلی خود از شرکت بیمه‌گر طرف قرارداد نیز با مشکل روبرو هستند.

به ادعای کارگران؛ مطالبه اصلی کارگران پیمانکاری این واحد تولیدی، تبدیل وضعیت شغلی با حذف شرکتهای پیمانکاری از مجموعه صدرا است که کارگران در آن امنیت شغلی ندارند.

کارگران صدرا که در حال حاضر به عنوان نیروی کار با تجربه و مهندسان متخصص در زمینه کشتی‌سازی و تعمیرات آن، سکوهای نفتی، گاز و سایر صنایع دریایی در مجموعه صدرا مشغول به کار هستند، گفتند: خواسته ما از مسئولان این است که با توجه به افزایش هزینه‌های جاری، تمام تلاش خود را انجام دهند تا زمینه پرداخت تمامی معوقات کارگران در یک الی دو نوبت فراهم شود.

شرکت صنایع دریایی صدرا در زمینه ساخت و تعمیرات کشتی، ساخت سکوهای نفتی و... غیره در سواحل دریای بوشهر فعالیت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز