خبرگزاری کار ایران

خاتمه‌ی اعتراض کارگران نساجی بروجرد / خطوط تولید فعال است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۶۴۱۴

منابع خبری ایلنا از خاتمه اعتراضات صنفی کارگران نساجی بروجرد و بازگشت به کار آن‌ها خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آن‌طور که منابع کارگری گزارش داده‌اند، کارگران نساجی بروجرد که در هفته گذشته برای چند روز در واکنش به بی‌توجهی کارفرما به وضعیت شغلی ۲۵ نفر از همکاران و عدم پرداخت دو ماه حقوق دست به اعتراض صنفی زده بودند، طبق توافق به عمل آمده با دریافت بخشی از معوقات مزدی خود به تجمع خود پایان دادند.

تعدادی از این کارگران اظهار داشتند: چندین ماه بود پیگیر به روز شدن مطالبات مزدی خود از شرکت بودیم که انجام نمی‌شد که در نتیجه آن کارگران اعتراض کردند و کارفرما برای جلوگیری از اعتراض کارگران اقدام به اخراج ۲۵ نفر از همکاران کرد.

به گفته کارگران؛ بعد از چند روز اعتراض صنفی در محل کارخانه، اواسط هفته گذشته کارفرما جلسه‌ای با  نمایندگان کارگری برگزار کرد و در آن وعده پرداخت مطالبات و رسیدگی به مشکلات همکاران تعدیلی را داد که در نتیجه آن یک ماه حقوق کارگران پرداخت شد و کارگران تعدیلی نیز با عقد قرار داد (سه ماهه) موقتا تا مشخص شدن وضعیت شغلی‌شان به کارخانه بازگشتند. در ادامه کارگران نیز با کسب اطمینان نسبت به وصول بخشی از خواسته‌های خود، از ادامه اجتماع صنفی منصرف شدند.

کارگران نساجی بروجرد با بیان اینکه چندین روز است همه خطوط تولیدی کارخانه فعال است در خاتمه تصریح کردند: خواسته ما پرداخت به موقع مطالبات مزدی و مشخص شدن وضعیت شغلی همکاران تعدیلی است. بنابراین با اعتماد به وعده‌های داده شده، به اعتراضات صنفی خود تا حصول نتیجه پایان دادیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز