خبرگزاری کار ایران

سرگردانی کارگران بیکار شده «داروگر تهران» برای بازگشت به کار

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۶۵۶۰

پس از گذشت حدود ۲۰روز از بیکاری ۱۴ کارگر قراردادی کارخانه داروگر تهران، هنوز این کارگران برای بازگشت به کار خود معطل مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران کارخانه داروگر تهران که از ۲۸ اسفند ماه سال گذشته (۱۴۰۱) تا امروز بیکار شده‌اند، خواستار بازگشت به کار خود شدند.

این کارگران که تعداد آن‌ها حدود ۱۴ نفر است، در تماس با ایلنا گفتند: پس از نزدیک به ۱۰ تا ۲۰ سال فعالیت از سوی کارفرما کنار گذاشته شده و از روز ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۱بیکار شده و اجازه ورود به کارخانه را ندارند.

یکی از کارگران داروگر تهران، در توضیح این ماجرا گفت: کارفرما از ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۱ در دو مرحله حدود ۱۴ کارگر را به دلیل اینکه بدون مرخصی از کارخانه برای تعطیلات نوروزی خارج شده‌اند، به خانه فرستاد و آن‌ها اجازه ورود به محل کارشان را ندارند این در حالیست که همگی مدعی‌اند با هماهنگی و مرخصی سرپرستان قسمت‌های خود از کارخانه خارج شده‌اند.

او با بیان اینکه همکارانی که بیکار شدند بین ۱۰ تا ۲۰سال سابقه کاری دارند، افزود: در حال حاضر نزدیک به ۲۰ روز از این ماجرا می‌گذرد اما هنوز کارگران بیکار شده نتوانسته‌اند به کار سابق خود بازگردند.

وی افزود: این کارخانه دارای ظرفیت‌های تولید و اشتغال‌زایی و ماشین‌آلات روز دنیاست. با این حال در یک مقطع مسئولان تصمیم گرفتند کارخانه را زمانی در اوج قرار داشت، به بخش خصوصی واگذار کنند اما خریدار به‌جای توسعه فعالیت‌های آن، تولیدات کارخانه را به حداقل‌ترین سطح ممکن رساند.

وی ادامه داد: از زمان تغییر کارفرما، در این مدت شاهد اتفاق خاصی برای توسعه کارخانه نبودیم و تنها چیزی که مشاهده شد تعدیل و کاهش تولیدات بود که بار‌ها تجمعات کارگری را در پیش داشت. به هر صورت داروگر امروز از واحدهایی‌ست که از سوی مسئولان به حال خود رها شده و اکنون بجایی رسیده که فقط دو خط تولید مایع ظرفشویی و شامپو آن فعال است که آنهم به دلیل نداشتن مواد اولیه تولید هر چند وقت یکبار متوقف می‌شود.

او گفت: کارگران تعدیلی داروگر تهران در حال حاضر در انتظار بازگشت بکار هستند و علارغم اجتماع آن‌ها در روز چهارشنبه هفته گذشته مقابل ساختمان وزارت کار و وعده‌‌ی داده شده به آنها، هنوز خبری از وضعیت شغلی آن‌ها با دست‌کم سه ماه حقوق معوقه و شش ماه حق بیمه نیست.

به گفته وی؛ همه کارگران با ۱۰ تا ۲۰سال سابقه کار به دلیل آنکه از نظر سن و سابقه در آستانه بازنشستگی قرار دارند، خواهان بازگشت به کار قبلی خود هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز