خبرگزاری کار ایران

سازمان جهانی کار بازهم از تداوم جنگ در غزه انتقاد کرد/ دو سوم شغل‌ها در فلسطین از بین رفته است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۴۸۷

تداوم خصومت‌ها و جنگ‌طلبی به طور فزاینده‌ای بر شرایط اقتصادی در کرانه باختری و فلسطینیان ساکن شرق مناطق اشغالی تأثیر گذاشته و یک سوم مشاغل این منطقه از فلسطین نیز طی یکسال اخیر نابود شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه سازمان جهانی کار، این سازمان در مطلبی جدید در بولتن خود به نقل از مدیران منطقه‌ای این سازمان، بازهم به تداوم جنگ در غزه و عوارض آن برای معیشت و اشتغال فلسطینیان انتقاد کرد. 

در این مطلب آمده است: برآوردهای اصلاح شده توسط سازمان جهانی کار و دفتر مرکزی آمار فلسطین (PCBS) نشان می‌دهد: حداقل دو سوم (۶۶ درصد) از اشتغال در غزه از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر، معادل ۱۹۲ هزار شغل از بین رفته است. به این ترتیب از هر سه موقعیت شغلی برای فلسطینیان، دو شغل از بین رفته است! 

تداوم خصومت‌ها و جنگ طلبی به طور فزاینده‌ای بر شرایط اقتصادی در کرانه باختری و فلسطینیان ساکن شرق مناطق اشغالی نیز تأثیر گذاشته و یک سوم مشاغل این منطقه از فلسطین طی یکسال اخیر نابود شده است. بسیاری از کارگرانی که اصالتا اهل غزه خوانده شده‌اند، در مناطق اطراف شهرک‌های اسرائیلی از کار بیکار شدند. 

در مجموع، تخمین زده می‌شود که تا پایان سال میلادی فعلی نیم میلیون شغل در سرتاسر سرزمین اشغالی فلسطین از بین رفته باشد. 

این از دست دادن شغل به از دست دادن درآمد نیروی کار روزانه ۲۰.۵ میلیون دلار آمریکا تبدیل می‌شود که دومین بولتن در مورد تأثیر تشدید جنگ در غزه بر نابودی معیشت فلسطینیان کل مناطق اشغالی از جمله خود غزه دامن زده است. 

خانم روبا جرادات، مدیر منطقه‌ای کشورهای عربی سازمان جهانی کار گفته است: فلسطینی‌های غزه در بحبوحه یک فاجعه انسانی با ابعاد حماسی قرار دارند. پیامدهای آن بر زندگی و معیشت جوامع آسیب دیده فراتر از هر چیزی است که قبلاً در اراضی اشغالی فلسطین دیده شده بود. جرادات گفت که تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و توسعه نیز پیامدهای شدیدی برای بازار کار، نه تنها در غزه بلکه در کرانه باختری دارد. 

اولا عوض، رئیس دفتر فلسطین سازمان جهانی کار نیز گفته است: جنگ جاری به طور قابل توجهی بر تمام جنبه‌های زندگی تأثیر گذاشته و منجر به یک بحران انسانی، اجتماعی و اقتصادی شده است. فلسطینی‌های غزه با کمبود شدید غذا، آب و سرپناه مواجه هستند که منجر به نابودی تقریبا کامل چرخه اقتصادی و باعث می‌شود اقتصاد فلسطین بیش از یک سوم پایه تولید خود را از دست بدهد. 

جنگ به مرور فلسطین را برای فلسطینیان به منطقه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل کرده است اما در این میان ایالات متحده آمریکا که تنها قدرت جهانی مخالف آتش بس است، به همراه دولت اسرائیل از کشورهای عربی خواسته تا برای جبران فاجعه انسانی به وجود آمده در قالب کمک‌های عام المنفعه به فلسطینیان و مردم غزه کمک مالی کرده و مناطق نابود شده و زیرساخت‌ها را بازسازی کنند!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز