خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

به دنبال استفاده از ظرفیت تشکل‌ها برای حل مشکلات هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۹۰۶

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: نگاه ما این است که با همکاری و کمک شما و تشکل‌ها مشکلات را احصاء کرده و برای آن‌ها در هیأت‌های اندیشه‌ورز با حضور مدیران دستگاه‌های متولی راه‌کار پیدا کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین روز از دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی مازندران صبح امروز در کرمانشاه برگزار شد.   

علی باقری در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌های جدی و اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه تشکل‌ها است، وقتی تشکل‌ها را تشکیل می‌دهیم نگاه ما این است که کنار هم باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران ادامه داد: باتوجه به نقش تشکل‌ها باید به صورت مشارکتی قدم برداریم، نگاه دولت سیزدهم این است که باید در کنار شما باشیم و مشکلات معیشتی، درمانی و همسان سازی را بررسی کنیم.

به گفته این مسئول در دولت سیزدهم در حوزه مسکن و اشتغال اتفاقات خوبی رخ داده و اسامی فاقدین مسکن درحال احصاء است تا در سامانه مسکن ملی ثبت شوند و یا تعاونی مسکن شکل دهند که در رفاه و معیشت تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری کاهش و نرخ مشارکت اجتماعی افزایش پیدا کرده، اظهار کرد: ما وظیفه داریم موضوع‌ها را در حیطه کاری خود رفع و پیشگری کنیم.

ثبت نام 4 هزار جویای کار در سامانه جست‌وجوی مشاغل

باقری عنوان کرد: تاکنون 4 هزار نفر از جویندگان کار در سامانه جست و جوی شغل ثبت نام کرده و یک‌هزار کارفرما اعلام نیاز کرده‌اند و با کمک کاریابی‌ها و فی حرفه‌ای افراد جویای شغل ساماندهی می‌شوند.

وی ادامه داد: کاریابی‌ها وظیفه دارند کارفرما و کارجو را متناسب با نیازها و توانایی‌ها به یکدیگر معرفی کنند؛ همچنین فنی و حرفه‌ای هم باید آموزش آن‌ها را انجام دهد.

باقری بیان کرد: به همسان سازی اعتقاد داریم، حقوق متناسب با تورم نیست، باید با کمک نمایندگان مجلس کار کنیم و ما هم پیشنهاد دهیم، برخی حقوق 3 میلیون و 500 میلیونی دارند که حتی اگر 100 درصد افزایش حقوق هم داشته باشند باز هم جوابگو نیست؛ از این رو باید در حوزه رفاه و معیشت در هیأت اندیشه‌ورز کار کنیم تا گره‌ای باز شود.

تشکیل تعاونی‌ها برای ارتقای سطع معیشت و رفاه

این مسئول ادامه داد: ما در حوزه‌های مختلف رتبه اول کشوری هستیم که جذب اعتبار مشاغل خانگی و میزان اشتغال ازجمله آن‌ها است.

وی اظهار کرد: مشکلات باید به صورت میدانی احصا شود و از ه همه ظرفیت‌ها کمک گرفت تا کاری که از دستمان برمی‌آید را انجام دهیم و می‌توان تعاونی تشکیل داد.

دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان مازندران به مدت 2 روز در هتل پارسیان استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/
سید مصطفی جعفری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز