خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران کیش چوب از تاخیر در پرداخت حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۷۳۳

کارگران کیش چوب از تاخیر در پرداخت حقوق خود از سوی کارفرما انتقاد دارند.

یکی از کارگران شهرداری کیش چوب در استان هرمزگان در تماس با خبرنگار ایلنا، از تاخیر ۴ ماهه در پرداخت حقوق کارگران این واحد خبر داد. این کارگران گفت: کارگران شاغل در مجموعه کیش چوب تقریبا هر ماه حقوق خود را با تاخیر سه تا چهار ماهه دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تاخیر در پرداخت حقوق، کارگران کیش چوب را به تنگنا کشانده است، افزود: کارگران کیش چوب حقوق ماه‌های مرداد، تیر، شهریور و مهر ماه خود را طلبکارند. عیدی این کارگران نیز سال گذشته (۱۴۰۱) پرداخت نشده است.

این کارگر کیش چوب با طرح این سوال که چرا کارفرما به فکر معیشت و گذران زندگی کارگران تحت مسئولیت خود نیست، در ادامه گفت: مشکلات معیشتی و عدم پرداخت مطالبات، مشکلات بسیاری برای خانواده‌های کارگران به وجود آورده است.

براساس ادعای وی، حدود ۱۲۰ کارگر در مجموعه کیش چوب وحدود ۲۰ تا ۳۰ کارگر نیز در کارگاه مبلمان‌سازی زیرمجموعه کیش چوب مشغول کارند که علاوه بر دریافت حداقل حقوق از اضافه کار و برخی مزایای قانونی، عرفی و مناسبتی محروم هستند.

به گفته این کارگر؛ تاخیر کارفرما در پرداخت حقوق در حالی است که در هر هفته کارفرما به حساب شماری از کارگران بابت یک ماه حقوق پول واریز می‌کند و در هفته‌ی بعدی به همین ترتیب سایر کارگران حقوق ماهانه‌ی خود را دریافت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از مطالبات کارگران درباره استراحتگاه کارگران کارخانه کیش چوب گفت: غالب کارگران که مهاجرند در استراحتگاهایی که متعلق به شرکت چوب کیش است در اتاق‌های دونفر ه به دور از خانواده‌هایشان زندگی می‌کنند که شرایط خوبی به نسبت گذشته ندارند و این مکان‌ها نیاز به تعمیرات دارد.

این کارگر از وضعیت همکارانی که خارج از کمپ زندگی می‌کنند نیز انتقاد کرد و گفت: هر ماه بخش زیادی از حقوق دریافتی این گروه از همکاران که با زن و بچه، شرایط زندگی در کمپ را ندارند خرج هزینه اجاره خانه و پرداخت اقساط بانکی و سایر بدهی‌ها می‌شود و گاه منابع مالی کافی برای تامین مایحتاج ماهانه ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز