خبرگزاری کار ایران

مقایسه هزینه سفر به کیش، تفلیس و مسکو

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۸۷۵

اگر هزینه سفر به مقصد دلخواهتان بیشتر از بودجه باشد، چه می‌کنید؟ برنامه سفر را کنسل کرده‌اید یا مقصد سفر را تغییر می‌دهید؟ بودجه و هزینه سفر مهم‌ترین معیار قبل از سفر است. باید هزینه‌های سفر را سنجید. اگر هزینه سفر بیش‌تر از بودجه بود، راهکارهایی را برای کاهش هزینه‌های سفر پیدا کرد. در این مقاله هزینه‌های سفر به جزیره کیش، تفلیس و مسکو را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد. بعد از آن راهکارهایی را برای کاهش هزینه‌های سفر پیشنهاد می‌دهیم. اما به‌طورکلی هزینه‌های سفر به بخش‌های زیر دسته‌بندی می‌شود.

_ هزینه سفر با هواپیما و قطار

_ هزینه خوردوخوراک

_ هزینه هتل

_ هزینه تفریح و سرگرمی 

در ادامه به‌طور مفصل هر یک از این هزینه‌ها را برای سفر به جزیره کیش، تفلیس و مسکو ارزیابی می‌کنیم.

1_ هزینه سفر با هواپیما و قطار

قبل از شروع سفر باید فکر وسیله سفر را کنیم. به‌طورکلی هزینه سفر با هواپیما در مقایسه با قطار گران‌تر است؛ ولی در سفر با هواپیما سریع‌تر به مقصد می‌رسید. اما هزینه سفر با هواپیما به جزیره کیش و تفلیس، مسکو چقدر است؟

جزیره کیش

هزینه سفر به هواپیما از مقصد تهران به جزیره کیش 1700000 میلیون تومان است. البته اگر فاصله مقصد به جزیره کیش کوتاه‌تر باشد هزینه سفر با هواپیما به جزیره کیش پایین می‌آید.

تفلیس

پرواز‌های هوایی از مقصد فرودگاه بین‌المللی امام خمینی انجام می‌شود. هزینه بلیط هواپیما تهران به تفلیس 4500000 میلیون تومان است. البته برای کاهش هزینه‌های سفر می‌توانید بلیط چارتری و لحظه آخری را از سایت یا اپلیکیشن علی‌بابا بخرید.

مسکو

هزینه سفر با هواپیما به مقصد مسکو 8300000 میلیون تومان شروع می‌شود بالاترین قیمت بلیط هواپیما مسکو 58600000 تومان است. 

مقایسه هزینه سفر به کیش، تفلیس و مسکو

بعد از اینکه هزینه‌های سفر با هواپیما به مقصد جزیره کیش، مسکو و تفلیس مقایسه کردیم سراغ سفر با قطار به مقصد این شهرها می‌رویم.

جزیره کیش

مسیر ریلی مستقیمی به جزیره کیش وجود ندارد. برای اینکه با قطار به جزیره کیش بروید باید برای مثال از (تهران _ بندرعباس) بروید. از بندرعباس با قایق‌های مخصوص به جزیره کیش بروید. هزینه قطار تهران به بندرعباس تا حدودی به درجه قطار بستگی دارد، قطار‌های پنج‌ستاره بالاترین قیمت را در سایر قطارهای بندرعباس دارد.

تفلیس

در سفر به تفلیس راه طولانی را در پیش دارید. برای سفر به تفلیس مانند جزیره کیش مسیر ریلی مستقیمی وجود ندارد. باید  کوله‌بارتان را جمع کنید با قطار به ایروان بروید، بعد از اینکه به ایران رسیدید با اتوبوس به تفلیس بروید.

مسکو

خرید بلیط قطار مسکو را باید 50 روز  قبل از سفر تهیه کنید. در طول سفر با قطار به مسکو باید گذرنامه و کارت اعتبار بین‌المللی را همراه داشته باشید.

2_ هزینه خوردوخوراک

تجربه طعم غذاهای مختلف در سفر خوشمزه‌ترین قسمت سفر است. در سفر به جزیره کیش طعم تازه ماهی را از دست ندهید. هزینه هر پرس غذا در جزیره کیش از 200 تومان شروع می‌شود. اما هزینه خوردوخوراک در تفلیس و مسکو چقدر است؟

تفلیس

هزینه غذا در تفلیس با ارز لاری محاسبه می‌شود. قیمت هر پرس غذا در رستوران‌های متوسط تفلیس بین 40 تا 60 لاری است. اگر اهل فست‌فود  در سفر هستید، هزینه فست‌فود مک‌دونالد بین 40 تا 80 هزار تومان است.

مسکو

هزینه غذا در مسکو را با یک قهوه داغ شروع می‌کنیم، هزینه هر قهوه در مسکو بین (دو تا چهار دلار) است. قیمت هر وعده ناهار در مسکو بین (شش تا 10 دلار) محاسبه می‌شود. هزینه شام در مسکو بین (11 تا 38 دلار) است.

3_ هزینه هتل

هزینه هتل در جزیره کیش، تفلیس و مسکو  تا حد زیادی به ستاره هتل بستگی دارد. هزینه هتل‌های پنج‌ستاره در مقایسه با هتل‌های دوستاره قیمت بالاتری دارد. البته موقعیت هتل‌ها در قیمت رزرو آن‌ها تأثیر مستقیم دارد.

جزیره کیش

هزینه رزرو هتل پنج‌ستاره در جزیره کیش 700000 میلیون تومان است. هزینه هتل سه ستاره در جزیره کیش برای هر شب 180000 میلیون محاسبه می‌شود.

مسکو

هزینه هر شب هاستل در مسکو 160000 میلیون تومان شروع می‌شود.

مقایسه هزینه سفر به کیش، تفلیس و مسکو

تفلیس

قیمت هتل‌های درجه عالی در تفلیس 4200000 میلیون تومان است. این هتل‌ها امکاناتی از جمله: رستوران، ارائه خدمات به‌صورت شبانه‌روزی، سالن بدنسازی و سونا را دارد.

4_ هزینه تفریح و سرگرمی

بدون شک یکی از هدف‌های سفر به جزیره کیش تفریحات آبی این جزیره و غواصی در دریا است. در مسکو و تفلیس  جاهای تاریخی و تفریحی را می‌بینم. پس باید بخشی از بودجه سفر را به هزینه تفریح و سرگرمی اختصاص دهیم.

راهکارهای کاهش هزینه

تا به این جا درباره هزینه‌های سفر به جزیره کیش، تفلیس و مسکو صحبت کردیم. اکنون سراغ راهکارهای برای کاهش هزینه‌های سفر به جزیره کیش، مسکو و تفلیس می‌رویم.

تور

یکی از راه‌های کاهش هزینه، سفر با تور است. تور‌های گروهی علی‌بابا و تجربه سفر گروهی را از دست ندهید، تور گروهی علی‌بابا را مستقیم از سایت یا اپلیکیشن علی‌بابا بخرید.

زمان سفر

 زمان سفر روی هزینه‌های سفر تاثیر مستقیم دارد، سفر را در روزهای خلوت جزیره کیش، مسکو و تفلیس تجربه کنید. کنار یک سفر عالی، هزینه‌های سفر تا حدودی پایین می‌آید.

ارزان‌ترین سفر

با یک حساب سرانگشتی ارزان‌ترین سفر به جزیره کیش، تفلیس و مسکو را محاسبه کنیم. به نظر شما سفر جزیره کیش، مسکو و تفلیس ارزان‌تر است؟

 

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز