خبرگزاری کار ایران

ابراز خشم شدید مسکو از حملات ارتش اسرائیل به مواضع غیر نظامی در غزه

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۵۸۸

نماینده روسیه در سازمان ملل بر خشم مسکو نسبت به بمباران مواضع غیر نظامی در غزه توسط اسرائیل تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «واسیلی نبنزیا»، نماینده دائم روسیه در شورای امنیت سازمان ملل خشم خود را از بمباران اهداف غیرنظامی توسط ارتش اسرائیل در نوار غزه ابراز کرد. 

نبیزیا گفت: «ما از بمباران اهداف غیرنظامی مانند مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و اردوگاه‌های پناهندگان شوکه شده‌ایم و عمیقا خشمگین هستیم. ما تاکید می‌کنیم که حملات به اهداف غیرنظامی نقض آشکار قوانین بین‌المللی انسانی است». 

وی بر لزوم پایبندی به قوانین بین المللی انسانی تاکید و تصریح کرد که پایبندی به قوانین امری ضروری است. هر جنگی قوانینی دارد.

نبنزیا گفت: «تنها یک آتش‌بس جامع و نه توقف کوتاه‌مدت، امکان جلوگیری از قربانی شدن بی‌گناهان در منطقه درگیری فلسطین و اسرائیل، تضمین ارائه کمک‌های بشردوستانه لازم به نیازمندان، کمک به ساکنان غزه و پایان دادن به رویارویی مسلحانه را فراهم می‌کند».

وی تاکید کرد که مانع تراشی ایالات متحده در ابتکار عمل‌های صلح درباره غزه تنها می‌تواند به تشدید درگیری منجر شود.

این مقام روس گفت: «ممانعت واشنگتن از ابتکارهای صلح با هدف آتش بس در نوار غزه در این مرحله و همچنین اتخاذ مواضع یک جانبه در سال‌های گذشته از سوی این کشور با هدف حفظ وضعیت موجود در واقع به مفهوم خودداری از اجرای توافقنامه‌هایی است که دولت‌ها و ملت‌ها درباره آنها توافق کرده‌اند».  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز