خبرگزاری کار ایران

کارگران «چک» در تدارکِ بزرگترین راهپیمایی علیه سیاست ریاضت اقتصادی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۷۴۹

کارگران جمهوری چک بزرگترین اعتصاب را در اعتراض به ریاضت اقتصادی برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از نشریه فورچون، کارگران جمهوری چک بزرگترین تجمع اعتراضی خود به ریاضت اقتصادی و سیاست کاهش هزینه‌ها و افزایش مالیات برگزار می‌کنند. 

هزاران مدرسه ابتدایی و متوسطه در سراسر کشور روز دوشنبه تعطیل ماندند زیرا کارگران صنعتی برای چند ساعت همه فعالیت‌ها را تعطیل کرده بودند. قرار است یک تظاهرات علیه دولت در پایان هفته در پراگ برگزار شود. 

این اعتراضات که بنا بر ادعای رسانه‌ها و تشکل‌های کارگری، بزرگترین اجتماع پس از سال‌های پایانی جنگ سرد محسوب خواهد شد، واکنشی به بسته‌ی ۶.۷ میلیارد دلاری کاهش هزینه‌ها و افزایش مالیات توسط دولت نخست وزیر پترفیالا است که هدف آن کاهش کسری بودجه طی دو سال است، حتی در شرایطی که اقتصاد ۳۰۰ میلیارد دلاری در آستانه رکود است. 

دولت از اتحادیه‌ها به دلیل مذاکره نکردن انتقاد کرده و گفت: این اقدامات برای معکوس کردن رشد بدهی ضروری است و باعث وام‌گیری در دوران همه‌گیری شد. دولت دوسال است که متعهد شده پس از افزایش هزینه‌های مربوط به یارانه‌های انرژی و کمک به پناهندگان اوکراینی، به تعهد اصلی خود در انتخابات عمل کند. 

پتر فیالا (نخست وزیر) به خبرنگاران گفت: اگر ما برنامه ریاضت اقتصادی دولت را قبول نکنیم، در آینده کشور، اقتصاد پایدار و تامین مالی پایدار را از دست خواهیم داد! ما نمی‌توانیم کاری جز این (برنامه) انجام دهیم.

جوزف استردولا، رهبر اتحادیه سراسری کارگران در جمهوری چک نیز در توییتی، دولت را به دلیل ایجاد موج نارضایتی‌ها مقصر اعتراضات دانست. 

اخیرا دولت چک با وجود افزایش رشد اقتصادی و افزایش رشد تولید ناخالص داخلی، همزمان دچار کسری بودجه شده و اقدام به اجرای سیاست‌های ریاضت اقتصادی و افزایش مالیات کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز