خبرگزاری کار ایران

حمایت فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری از فراخوان اعتصاب مزدی کارگران آرژانتین، ایتالیا و چک

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۰۲۳۲

WFTU از فراخوان اعتصاب کارگران چند کشور اروپایی و آمریکای جنوبی از جمله ایتالیا، جمهوری چک و آرژانتین به دلیل اعتراض به وضعیت مزدی حمایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از پایگاه فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری (WFTU)، این تشکل بین المللی از فراخوان اعتصاب کارگران چند کشور اروپایی و آمریکای جنوبی از جمله ایتالیا، جمهوری چک و آرژانتین به دلیل اعتراض به وضعیت مزدی حمایت کرده است. 

در بیانیه‌های این تشکل بین‌المللی آمده است: WFTU از کارگران ایتالیایی که در اعتراض به وضعیت مزدی خود خواستار اعتصاب عمومی در ۲۶ مه (روز جمعه) هستند، حمایت می‌کند. 

این اتحادیه از شعار تشکل‌های کارگری ایتالیا که گفته‌اند «دولت نالایق ملونی باید برود» حمایت کرده است. 

در بیانیه WFTU آمده است: میلیون‌ها کارگر ایتالیایی در ۳۰ سال گذشته شاهد کاهش ۱۲ درصدی قدرت خرید خود بوده‌اند. میلیون‌ها کارگر ایتالیایی از بدتر شدن مداوم شرایط کاری، بی‌ثباتی، افزایش بهره‌کشی و ریتم کاری، اضافه کار اجباری، اخراج‌های بی‌رویه و سرکوب مزدی در عین‌عدم امنیت شغلی رنج می‌برند. 

طبق این بیانیه در ایتالیا میلیون‌ها کارگر دستمزد خود را با قراردادهای شبه خیریه‌ای کار می‌کنند و ساعتی ۷ یورو حقوق می‌گیرند. 

میلیون‌ها مرد و زن کارگر، حقوق اجتماعی مندرج در متن قانون اساسی ایتالیا -حق بر درمان، مسکن، آموزش همگانی و حمل و نقل عمومی ارزان- را مطالبه می‌کنند. 

در مواجهه با این وضعیت اجتماعی تراژیک، در حالی که در فرانسه، پرتغال، آلمان، انگلیس و یونان نیز انبار باروت اعتراضات شعله‌ور شده و فصل بسیج گسترده آغاز شده است. 

اتحادیه‌های کارگری ایتالیا خواهان موارد زیر شده‌اند: 

– ۳۰۰ یورو یارانه عمومی دولتی به همه کارگران

- متناسب‌سازی مزد و مستمری مطابق با نرخ تورم واقعی

- افزایش حداقل دستمزد ۱۰ یورو در ساعت

- کنترل قیمت‌ها و تعرفه‌های کالاها و خدمات

همچنین دفتر منطقه‌ای اروپای فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری نهایت همبستگی خود را با کارگران جمهوری چک و اتحادیه‌های کارگری آن‌ها اعلام کرد. این دفتر تصمیم گرفته‌ علیه «بسته ریاضتی» که دولت می‌خواهد اجرا کند، اعتصاب کند. 

این بسته ریاضتی فقر بیشتر و حقوق کمتر را به طبقه کارگر چک تحمیل می‌کند. 

WFTU در بیانیه خود اعلام کرده است دولت چک مانند دولت‌های یونان، ایتالیا، پرتغال، فرانسه و غیره، با پیروی از قوانین اتحادیه اروپا، با زیر سوال بردن حقوق بازنشستگی و رفاه و تلاش برای تقبل هزینه‌های حمایت از کارگران، به حمله خود به حقوق کارگران ادامه می‌دهد. 

همچنین نشست هماهنگی فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در آرژانتین با حضور چند سازمان تشکلی کارگری در این کشور به موضوعاتی مانند پیشروی دیوان عالی دادگستری این کشور در اصلاح ساعات کار نیز برگزار شده و در بیانیه WFTU آمده است که کمپین اعتراضی کارگران اعتصاب کننده آرژانتین به افزایش اضافه کار بدون مزد را حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز