خبرگزاری کار ایران

یورونیوز خبر داد؛

احتمال بروز اعتصابات بخش حمل و نقل برای سفرهای تابستانی اروپاییان

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۸۲۱۹

اروپا محل اعتصابات گسترده بخش حمل و نقل است و بسیاری از کارمندان ناراضی به دلیل رشد تورم و عدم همسان‌سازی مزد با افزایش قیمت‌ها، خواهان افزایش حقوق هستند و به همین دلیل دست به اعتصاب می‌زنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از خبرگزاری یورونیوز، کارگران در سراسر اروپا در اعتراض به دستمزد پایین و شرایط بد کاری ممکن است دست به اعتصاباتی بزنند که سفرهای تابستانی مردم این قاره را دچار چالش کند. 

اروپا در حال حاضر محل اعتصابات گسترده بخش حمل و نقل است و بسیاری از کارمندان ناراضی به دلیل رشد تورم و عدم همسان‌سازی مزد با افزایش قیمت‌ها، خواهان افزایش حقوق هستند و به همین دلیل دست به اعتصاب می‌زنند. 

کارمندان اتحادیه اروپا در آستانه اعتصاب

اتحادیه (USB) در بروکسل مقر اتحادیه اروپا به همراه «سندیکای بروکسل»، کارمندان این اتحادیه اروپا را نمایندگی می‌کنند. آن‌ها به توافقی اصولی با شرکت «Eurocontrol» دست یافتند. آن‌ها ممکن است از هفته آینده برای مزد بیشتر وارد اعتصاب شوند و به این ترتیب برخی نقل و انتقالات و کنترل شبکه هوایی دچار مشکل شود. 

کارکنان Eurocontrol که آسمان اروپا را مدیریت می‌کنند، تهدید کردند که اعتصاب می‌تواند تنها با پنج روز کل آسمان اروپا را فلج کند. دست کم یک سوم کارکنان اتحادیه اروپا و یورو کنترل از این اعتصاب حمایت می‌کنند. 

فرانسه: مسافران از تظاهرات مداوم فرانسوی گرفتار می‌شوند

از مدت‌ها پیش اتحادیه‌های کارگری در سراسر فرانسه در حال مبارزه با برنامه دولت در جهت افزایش سن قانونی بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ بودند. 

پس از آن که امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور این کشور تصمیم گرفت این تغییر را بدون رای پارلمان به پیش ببرد، اعتراض‌ها در سراسر کشور آغاز شد. اعتصابات از ژانویه ادامه دارد و به شدت بر سفرها و حمل و نقل زمینی و هوایی تأثیر گذاشته است. 

در حالی که سرعت اعتصابات صنعتی کاهش یافته بود، اعتصابات کنترل ترافیک هوایی همچنان تاثیر دارد و شرکت هواپیمایی ارزان قیمت رایان ایر مجبور به لغو ۹۰۰ پرواز در ماه ژوئن شد. 

اتحادیه‌های فرانسوی برای ماه آگوست (ابتدای شهریور) نیز تهدید به اعتصاب در بخش حمل و نقل هواپیمایی و ریلی کردند. 

انگلستان: اعتصاب تابستانی برای استراحت راه آهن و فرودگاه

کارکنان فرودگاه هیترو لندن قرار است بسیاری از پروازها را لغو کنند. آنان در اعتراض به وضعیت مزدی، قرار است حداکثر تلاش خود را بکنند. 

قرار بود بیش از ۲۰۰۰ کارمند به مدت ۳۱ روز در تابستان امسال اعتصاب کنند. این اقدام با آغاز تعطیلات مدارس و تعطیلات بانکی در تابستان همزمان بود اما دوباره ادامه خواهد یافت. 

مسافران نگران بودند که این امر می‌تواند منجر به تکرار هرج و مرج سال گذشته در فرودگاه‌ها شود. 

ایتالیا: اعتصاب در حمل و نقل عمومی و فرودگاه‌ها در ماه جولای

اعتصابات حمل و نقل در ایتالیا در طول تابستان غیرعادی نیست. مقررات صنعتی دولت در تابستان اجازه اعتصاب را نمی‌داد اما شنیده‌ها حاکی از آن است که در پایان آگوست و ابتدای سپتامبر (نیمه شهریور) احتمال اعتصاب بخش هوایی و ریلی وجود دارد. 

در حال حاضر، هیچ اقدام دیگری برای اعتصاب حمل و نقل در ایتالیا برنامه ریزی نشده است، اما همیشه ارزش دارد قبل از سفر بررسی شود. 

بلژیک و اسپانیا نیز بنابر گزارش یورونیوز بزودی درگیر اعتصاباتی که توسط اتحادیه‌ها در اعتراض به افزایش تورم و رکود مزدی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز