خبرگزاری کار ایران

کارگران معترض صنایع پوشاک بنگلادش به خیابان آمدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۶۰۳

کارگران بنگلادشی بخش پوشاک اعلام کردند که اعتراضات آنها تا برآورده نشدن افزایش حداقل دستمزد ماهانه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از مجله عصر جدید هندوستان، کارگران پوشاک بنگلادش روز شنبه این هفته در ادامه اعتراضات خود برای پنجمین روز خواستار افزایش حداقل دستمزد خود شدند. 

کارگران برای راهپیمایی اعتراضی در شهرهای داکا (پایتخت) و شهر قاضی‌پور در حومه آن و مناطق اطراف تجمع و جاده داکا-تنگیل را مسدود کردند که منجر به ازدحام ترافیک در آن منطقه شد. 

معترضان در این تجمع اعلام کردند: فقط در شرایطی که دستمزد ماهانه آنان روی ۲۳ هزار ترانِ بنگلادش تثبیت شود، کارگران پوشاک می‌توانند خانواده خود را در شرایط فعلی افزایش بی‌امان قیمت اقلام ضروری اداره کنند.

جهانگیر علم، یکی از معترضان گفت: کارگران پوشاک مجبورند با حقوق ۸۰۰۰ تران در ماه دست و پنجه نرم کنند، زیرا قیمت کالاهای روز در بازار هر روز افزایش می‌یابد. 

اسد وزمان، دستیار کمیسر منطقه پلیس کلانشهر قاضی‌پور نیز گفت: معترضان که در بزرگراه داکا-تنگیل مسدود شده بودند، تراکم ترافیک کمی را ایجاد کردند، اگرچه ترافیک کمتری در بزرگراه در روز شنبه وجود داشت. 

کارگران بنگلادشی بخش پوشاک اعلام کردند که این اعتراض تا برآورده نشدن حداقل دستمزد ماهانه ۲۳ هزار ترانی آن‌ها ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز