خبرگزاری کار ایران

تداوم اعتراض کارگران تولیدکننده پوشاک بنگلادش به‌ عدم افزایش مزد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۳۰۷

در ادامه‌ی اعتراضات روز جمعه کارگران شرکت پوشاک برند R. M. G برای افزایش دستمزدها، دولت به تشکیل هیاتی برای حداقل دستمزدها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه دیلی استار هند، دولت بنگلادش در واکنش به اعتراضات هزاران نفر از کارگران شرکت بزرگ تولید پوشاک آر. ام. جی درخواست تشکیل هیات بررسی مزد را داد. 

در ادامه اعتراضات روز جمعه کارگران شرکت پوشاک برند R. M. G برای افزایش دستمزدها، دولت به تشکیل هیاتی برای حداقل دستمزدها تاکید کرد تا در اسرع وقت ساختار جدید حقوقی را برای کارگران تعیین شود. 

شاه‌جهان خان، وزیر پیشین کشتیرانی بنگلادش، در یک کنفرانس مطبوعاتی در سراما بابان، پایتخت این کشور، به اعتراضات اخیر اشاره کرد و اینکه نیاز کارگران شرکت بزرگ پوشاک بنگلادش باید فورا رفع شود. 

شاه‌جهان همچنین به‌عنوان یکی از رهبران سابق اتحادیه کارگران گفت: دولت به زودی کارت‌های جیره‌بندی مواد غذایی را در اختیار کارگران قرار می‌دهد تا بتوانند برخی از کالاهای اساسی خود را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر خریداری کنند. 

وی قبل از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی، نشستی سه‌جانبه با مقامات عالی دولت، رهبران اتحادیه کارگران پوشاک و صاحبان کارخانه‌ها برگزار کرد تا در مورد تظاهرات کارگران RMG و راه‌های پیش رو بحث کند. 

این نماینده مجلس اما جزئیاتی از زمان و نحوه تشکیل هیئت دستمزد و نحوه توزیع کارت‌های سهمیه ارائه نکرد. 

پیش از این، حداقل دستمزد ماهانه کارگران پوشاک در دسامبر ۲۰۱۸ (نیمه سال ۱۳۹۶) افزایش یافته بود و دیگر بنگلادشی‌ها شاهد افزایش مزد خود نبودند. 

بنگلادش یکی از قطب‌های تولید پوشاک، پارچه و البسه در جهان محسوب می‌شود. 

کارگران پوشاک روز جمعه در مناطق میرپور و اوتارا پایتخت این کشور تظاهرات کردند و خواستار افزایش دستمزدها شدند زیرا قیمت کالاهای ضروری روزانه افزایش یافته است. 

این تظاهرات که از روز پنجشنبه آغاز شد، پس از یک روز تعطیلی روز جمعه، وارد چهارمین روز شد. 

این اعتراضات البته به درگیری پلیس با کارگران نیز کشیده شد و تا ظهر ادامه داشت. 

کمال حسین، یک کارگر RMG در میرپور، گفت: کارگران تظاهرات مسالمت‌آمیز داشتند، اما پلیس بدون هیچ‌گونه تحریکی به اجتماع آن‌ها مانند ماه‌های گذشته حمله کرد. 

معترضان همچنین ادعا کردند که بسیاری از اعضای اتحادیه کارگران شرکت توسط پلیس در چند روز گذشته بازداشت شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز