خبرگزاری کار ایران

اظهارنظرهای جنجالی/ کارانه حق پرستاران نیست!

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۶۶۲

مسئولان یکی از بیمارستان‌ها در پی اعتراض پرستاران گفتند: کارانه بدهی بیمارستان به پرستار نیست!

به گزارش خبرنگار ایلنا، چندین ماه است که پرستاران سراسر کشور از پرداخت ناچیز در قالب تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری انتقاد دارند؛ پرستاران خواستار اصلاح پرداخت‌ها هستند و می‌گویند تعرفه‌های مصوب، اصلاً عادلانه نیست.

در عین حال، میانگین اضافه کار ساعتی پرستاران 12 تا 16 هزار تومان است که یک پرستار برای 130 ساعت اضافه کار در ماه، کمتر از دو میلیون تومان دریافتی دارد.

در این شرایط، صحبت‌های مدیریت پرستاری یکی از بیمارستان‌های کشور خبرساز شده است؛ در این اظهارات با بیان اینکه این مبلغ که بابت تعرفه‌گذاری پرداخت شده، علی‌الحساب است، حق پرستاران در دریافت کارانه مردود شناخته شده. این مقام مسئول می‌گوید: کارانه بدهی بیمارستان به پرستار نیست؛ حق پرستار همان حقوق و اضافه کار است! بنابراین پرستاران هیچ طلبی بابت کارانه ندارند!

محمد. الف، پرستار این بیمارستان در این رابطه می‌گوید: این اظهارات ناامیدکننده است؛ مدیران اعتقاد دارند پرستاران باید با چندرغاز حقوق دو شیفت کاری جان بکنند و کارانه هم نگیرند! مگر تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، امروز یک قانون نیست؟ چطور مدعی شده‌اند پرستاران حقی در اجرای این قانون ندارند و نمی‌توانند مطالبه‌گر باشند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز