خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران استخدامی شهرداری نیشابور برای بازگرداندن مزایای عرفی و انگیزشی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۰۷۸

حدود ۹۲ کارگر شهرداری نیشابور که اخیرا تبدیل وضعیت شده‌اند خواستار پرداخت مزایای عرفی و مناسبتی و انگیزشی خود از سوی شهرداری شدند.

برخی کارگران خدماتی شهرداری نیشابور که اخیرا با استفاده از قانون ایثارگری تبدیل وضعیت شده‌اند در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: شهرداری از زمان شروع به کار همه مزایای عرفی، مناسبتی و انگیزشی کارگران را حذف کرده‌ است.

این کارگران در تشریح وضعیت پرداخت مطالبات خود گفتند: سال گذشته حدود ۹۲ نفر از کارگران شهرداری نیشابور بر اساس قانون ایثارگری تبدیل وضعت شده‌اند. این کارگران در حالی از مزایای انگیزشی و مناسبتی محروم شده‌اند که سایر کارگران و کارکنان استخدامی این مزایا را دریافت می‌کنند.

به گفته یکی از کارگران؛ کارگران ایثارگر شهرداری نیشابور هنوز تغییری در شرایط کاری وحقوقی خود (به جز افزایش ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی حقوق) احساس نکرده‌اند و شهرداری در خصوص پرداخت مزایای عرفی وانگیزشی و حتی اضافه کار نیز کوتاهی می‌کند.

در این زمینه یکی از کارگران پیمانکاری شهرداری نیشابور با ذکر نمونه‌ای از مطالبات انگیزشی خود و همکارانش گفت: به عنوان مثال همه همکاران در زمان شروع مدارس، روزهای تولد، سالگرد ازدواج و برخی مزایای انگیزشی دیگر هر سال هدایایی به مبالغ ۳۵۰ هزار تا ۸۵۰هزار تومان پرداخت می‌شود اما از زمانی که ما کارگران تبدیل وضعیت شده‌ایم این مزایا به ما کارگران تعلق نگرفته است.

به گفته این کارگر خدماتی؛ در حال حاضر ما کارگران از پیمانکار منفک شده و با استفاده از قانون ایثارگری در استخدام رسمی شهرداری هستیم. در خصوص چرایی پرداخت نشدن مطالبات انگیزشی و مناسبتی‌مان شهرداری گفته همه مزایای رفاهی و انگیزشی‌مان را به حساب پیمانکار واریز کرده است.

او با بیان اینکه ما کارگران خدماتی شهرداری نیشابور خواهان رسیدگی به خواسته‌های خود هستیم، گفت: دستمزد و مزایای ما در مقایسه با قبل و سایر همکاران استخدامی هیچ تغییری نکرده است.

او اضافه کرد: در روزهای پایانی شهریور و در آستانه سال تحصیلی نیز انتظار داشتیم حداقل کمک معیشتی از سوی شهرداری به ما کارگران حداقل بگیر اختصاص می‌یافت.

این کارگر درباره مزایای اضافه کاری خود و همکارانش نیز گفت: شهرداری به همه کارگران استخدامی خود حدود ۱۲۰ ساعت اضافه کاری در ماه پرداخت می‌کند اما ما کارگران تازه استخدام شده از مزایای اضافه کاری محروم هستیم.

به گفته وی؛ برخی مزایای دیگر همانند حق جارو و شیر هم از سالها پیش که طرف قرارداد با پیمانکار بودیم هنوز به ما پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز