خبرگزاری کار ایران

کارگران پاس جنوبی خواستار تصویب طرح ساماندهی هستند/ عدالت را با حذف پیمانکاران برقرار کنید

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۱۳۷

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پالایشگاه چهارم گفت: ما نیروهای متخصص شرکتی مستمر در پارس جنوبی خواهان رفع تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا و بریدن دستهای واسط با حذف شرکتهای پیمانکاری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حشمت‌اله سلیمانی، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پالایشگاه چهارم، در اعتراض به وضعیتِ نامشخص طرح ساماندهی کارکنان دولت و رد آن در مجمع تشخیص مصلحتِ نظام گفت: این رفت و برگشت‌های طرح به صحن و شورای نگهبان و حالا هم مجمع تشخیص مصلحتِ نظام، کارگران را که پیشتر بابتِ به نتیجه رسیدنِ طرح امیدوار بودند، ناامید کرده است. نظر مخالف هیئت عالی نظارت مجمع طرح این سوالِ جدی را پررنگتر می‌کند که چه داستانی پشت این ماجرا است که حاضر نمی‌شوند دستان دلالان و شرکتهای واسط را از سفره‌ی کارگران کوتاه کنند؟ 

وی گفت: نیروهای متخصص و صنعتگر پارس جنوبی همانند دیگر نیروهای شرکتی سراسر کشور، سال‌ها طرح حذف پیمانکاران، بریدن دستهای واسط و رفع تبعیض و ناعدالتی را پیگیری کردند اما تعلل بیش از اندازه در تصویب این طرح آن‌ها را ناامید کرده است. 

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پالایشگاه چهارم گفت: نیروهای پیمانکاری سال‌ها در شرایط ناعادلانه کار کردند. طبق قانون کار، کارگران با کار یکسان باید از حقوق برابر بهره‌مند باشند که این قانون معمولا رعایت نمی‌شود. کارگران پیمانکاری معمولا مشکلاتِ بسیار بیشتری نسبت به کارگران قرارداد مستقیم دارند و از حقوق و مزایای کمتری نسبت به کارگران رسمی  و قرارداد مستقیم برخوردارند. 

سلیمانی ادامه داد: در پارس جنوبی نیروهای فنی مهندسی متخصص زیر نظر شرکتهای مختلف کار می‌کنند. این نیروها که گاهی به عنوان نیروهای ارکان ثالث شناخته می‌شوند، هر چند سال یکبار زیر نظرِ شرکتهای مختلف می‌روند و در این جابه جا شدن‌‎ها بخشی از حقوقشان را از دست می‌دهند و حتی با پیگیری هم نمی‌توانند حقوق خود را زنده کنند.

این فعال کارگری گفت: چرا شورای نگهبان نظری در مورد طرح ساماندهی اعلام نکرده و طرح به مجمع تشخیص رفته و هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت آنرا رد کرده است؟ این در حالیست که نماینده شورای نگهبان در کمیسیون اجتماعی جهت رفع ابهامات در جلسات شرکت می‌کرده و همه به فرجام آن خوش بین بودند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی پالایشگاه چهارم در پایان گفت: ما نیروهای متخصص شرکتی مستمر در پارس جنوبی  خواهان رفع تبعیض در پرداخت حقوق و مزایا و بریدن دستهای واسط با حذف شرکتهای پیمانکاری هستیم. اگر قرار است عدالت برقرار شود این طرح باید مثل طرح تبدیل وضعیت ایثارگران به مرحله اجرا برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز