خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

محرومیتِ غیردولتی‌ها از امتیازاتِ آزمون استخدامی وزارت بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۰۵۴

سازمان اداری و استخدامی کشور کادر سلامتِ بخش‌ غیر دولتی را از شمولیت امتیازات ستاد ملی کرونا در آزمون استخدامیِ وزارت بهداشت محروم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ستاد ملی کرونا در سال ۹۹ امتیازی برای کادر سلامت در آزمون استخدامی در نظر گرفت. در همین راستا معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، بخشنامه‌ای صادر کرد که طبق بند (ز) این بخشنامه کادر سلامتِ شاغل در بخش غیردولتی (اعم از خصوصی، تأمین اجتماعی، نیروهای مسلح و خیریه) برای سال ۹۹ مشمولِ این امتیاز نخواهند شد. این بخشنامه مورد اعتراض قرار گرفت و در نهایت دیوان عدالت اداری بند (ز) را مصداقِ اعمال تبعیض ناروا و مغایر با بند ۹ اصل ۳ قانون اساسی و جزو الف بند ۳ مصوبه ستاد ملی کرونا دانست. 

حالا امسال در آستانه‌ی برگزاری آزمون استخدامیِ دیگر، معاونت توسعه وزارت بهداشت مجددا از سازمان اداری و استخدامی کشور در این رابطه استعلام کرده و این سازمان بر همان ممنوعیتهای سال ۹۹ تأکید کرده و کادر بخش‌های غیر دولتی را از شمولیت این امتیازات خارج کرده است. 

محمدرضا سقائیان فرد، نماینده جمعی از اعضای کادر سلامت، در رابطه با مطرح کردنِ مجددِ محرومیتِ بخش‌های غیر دولتی از امتیازات ستاد ملی کرونا گفت: بعد از آنکه دیوان عدالت اداری بخشنامه‌ی وزارت بهداشت را رد کرد و نیروهای بخش غیر دولتی را نیز مشمول امتیازاتِ استخدامی دانست، فرآیند جذبِ نیرو و بررسی مجددِ آزمون دهندگان و اعمال امتیازات از سر گرفته شد. عده‌ای که در آزمون استخدامی پذیرفته نشده بودند با توجه به اعمال این امتیازات پذیرفته شدند. این اتفاق سبب شد پروسه‌ی جذب نیرو نزدیک به یک سال طول بکشد و خب این کار دردسرهایی برای دانشگاه‌ها به وجود آورد. 

وی ادامه داد: امسال نیز که باز بحث برگزاری آزمون استخدامی مطرح شده، سازمان اداری استخدامی همان اشتباه سال ۹۹ را تکرار کرده است. دیوانِ عدالت یکبار این بخشنامه را رد کرده، مسلم است اگر بار دیگر هم بخواهند نیروهای غیر دولتی را از امتیازاتِ ستاد کرونا محروم کنند، باز نیروها به دیوان شکایت می‌برند و همان پروسه‌ی طولانی و طاقت فرسا تکرار می‌شود. 

سقائیان فرد گفت: این کار فشار مضاعفی بر وزارت بهداشت وارد می‎کند؛ احتمالا بعد از برگزاری آزمون و احتسابِ امتیازات، دوباره رأی دیوان به نفع نیروهای بخش خصوصی صادر می‌شود و همین موضوع سبب می‌شود وزارت بهداشت امتیاز آزمون‌دهندگان را از اول بررسی کند. 

وی تاکید کرد: جای سوال است که چرا وزارت بهداشت و سازمان اداری استخدامی اقدام اشتباهشان را دوباره تکرار می‌کنند. در شرایط فعلی که بحث اشتغال کادر سلامت از اهمیت زیادی برخوردار است این رفتارها منطقی نیست. مهم‌تر اینکه این کار عادلانه نیست. کارکنان بخش‌های مراکز بهداشتیِ دولتی و غیر دولتیِ به یک میزان در دوران کرونا زحمت کشیده‌اند و همه به یک اندازه درمعرض خطرِ ابتدا به کرونا بودند. چرا باید چنین بخشنامه‌ای مبنای عمل قرار بگیرد؟ کادری که در بخش غیردولتی کار کرده چه فرقی با کادری که در بخش دولتی کار کرده دارد؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز