خبرگزاری کار ایران

اعتصاب زنان آمریکایی در اعتراض به نابرابریِ جنسیتی

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۶۰۳

کارکنان مرکز تماس واشنگتن می‌گویند: مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستیم به نابرابری‌های نژادی و جنسیتی در مرکز تماس ماکسیموس وابسته به سازمان مخابرات ایالتی محدود نیست هرچند عمده‌ترین مشکل ما این است.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری میشیگان آمریکا، کارکنان مرکز مخابرات آمریکا در ایالت واشنگتن در اعتراض به نابرابری نژادی و جنسیتی در محیط کار تحصن کردند. 

آن‌ها به دنبال جلب توجه دولت در زمینه مطالبات خود هستند، زیرا تلاش‌های قبلی برای جلب نظر مقامات وزارت کار و وزارت بهداشت و آمریکا برای اصلاح قوانین نظارتی در حوزه روابط کار نتیجه‌ای نداشته است. 

کارکنان مرکز تماس واشنگتن می‌گویند: مشکلاتی که با آن‌ها  مواجه هستیم به نابرابری‌های نژادی و جنسیتی در مرکز تماس ماکسیموس وابسته به سازمان مخابرات ایالتی محدود نیست هرچند عمده‌ترین مشکل ما این است. 

آنان تاکید کردند: از زمانی یک شرکت خصوصی مستقر در ویرجینیا با مرکز تماس قرارداد بسته است، فقط دو سه مدیر رده بالا ارتقای شغلی یافتند و مابقی باوجود سوابق بسیار زیاد از نظر حقوقی در همان سطح چندسال قبل باقی ماندند. 

عمده کارکنان این مرکز از زنان و رنگین پوستان هستند که از حداقل حقوق متعارف کارکنان خدماتی در ایالات بزرگ آمریکا محروم‌اند. 

بر اساس گزارش NAACP، هفتاد درصد کارکنان مخابرات و ارتباطات آمریکا و مرکز سازماندهی راهبردی صنایع مخابرات را رنگین پوستان تشکیل می‌دهند که از نظر وضعیت حقوقی میان آن‌ها و سفیدپوستان کاملا تبعیض وجود دارد. 

همچنین میان پرداختی کارکنان زن و مرد نیز تبعیض وجود دارد که بیشتر این تبعیض از طریق‌ عدم ارتقای شغلی برای زنان بطور اتوماتیک‌وار اعمال می‌شود. 

کارمندان ماکسیموس واشنگتن برای جلب توجه به درخواست‌ها برای بهبود شرایط کاری، چندین بار تهدید به استعفای جمعی کرده‌اند. در ماه نوامبر امسال نیز، کارکنان مرکز تماس در می‌سی‌سی‌پی، ویرجینیا، کنتاکی و لوئیزیانا برای دریافت دستمزد هر ساعت ۲۵ دلار، اعتصاب کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز