خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارگران هتل‌های لس آنجلس برای لغو کنسرت ستارگان موسیقی آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۳۶۶۵

کارفرمایان و دولت ایالتی (کالیفرنیا) از اقدام کارگران هتل‌ها برای اعتصاب دچار شوک و غافلگیری شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز آمریکا، اعتصاب کارکنان در ده‌ها هتل در لس‌آنجلس، صنعت هتلداری این کشور را دچار بحران کرد. 

طبق این گزارش، هزاران نفر از کارگران و کارمندان صنعت هتلداری لس آنجلس که توریستی‌ترین نقطه ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود، در آستانه برگزاری کنسرت‌های ستاره‌های بزرگ موسیقی این کشور و شلوغی هتل‌ها وارد اعتصاب نامحدود شدند. 

کارفرمایان و دولت ایالتی (ایالت کالیفرنیا) از اقدام کارگران هتل‌ها برای اعتصاب دچار شوک و غافلگیری شدند. 

رسانه‌ها به مردم توصیه کردند: اگر در چند روز آینده قصد سفر به لس آنجلس را دارید - به خصوص اگر برای دیدن کنسرت ستاره بزرگ موسیقی آمریکا یعنی تیلور سویفت به این شهر سفر می‌کنید - این احتمال وجود دارد که کسی در هتل‌ها از شما استقبال نکند. 

گروهی از نظافت‌چی‌ها، کارگران آشپزها و سایر کارمندان هتل که توسط کارزار «اتحاد برای اکنون» سازماندهی شدند، از ستاره‌های موسیقی آمریکا که در تابستان و ماه آگوست کنسرت دارند، خواسته‌اند تا کنسرت‌های خود در لس آنجلس را موقتا لغو کنند. 

آن‌ها تلاش دارند برای افزایش دستمزدها و بهبود مزایا و شرایط کاری حمایت از طرف سایر اقشار جامعه مورد حمایت قرار گیرند. کارگران می‌گویند که درآمد کافی برای تهیه مسکن در نزدیکی محل کار خود را ندارند و برای زندگی باید در نقاط بسیار دورتر و محقرتری زندگی کنند. 

کارگران هتل‌های Four Points Sheraton، Holiday Inn، Westin و Sheraton Gateway در نزدیکی فرودگاه بین المللی لس آنجلس، طبق فراخوان کارزار و دقیقا قبل از برگزاری کنسرت تیلور سوئیفت، برگزاری این برنامه را دچار تردیدهایی کرده است. 

صاحبان هتل‌ها و اپراتورها در این هفته آماده کسب سود بودند و مقامات اتحادیه گفته‌اند که شش کنسرت دیگر قرار است برگزار شود که ممکن است اعتصابات باعث لغو آن‌ها شود. 

اوایل صبح جمعه، کارگران ۲۲ هتل دیگر در منطقه LAX، مرکز شهر لس آنجلس، سانتا مونیکا، هالیوود غربی، لانگ بیچ و بورلی هیلز کار را ترک کردند. در دو هتل دیگر، اعضای اتحادیه در اعتراض به‌عدم مذاکره کارفرما، دست به اعتصاب زدند. 

این اقدام کارگری چهارمین موج توقف کار در ماه گذشته توسط کارگران هتل در لس آنجلس و کانتی اورنج است که توسط کمپین Unite Here Local ۱۱ نمایندگی می‌شود. 

کارگران هتل به طور متناوب، چند روز در یک زمان، از تعطیلات آخر هفته چهارم ژوئیه، کار را ترک کرده اند، زیرا قرارداد بیش از ۲۰ هزار کارگر و کارمند هتل در حدود ۶۰ مجموعه هتل به پایان رسیده است. به گفته اتحادیه کارکنان هتل ایالت کالیفرنیا، اعتصابات قبلی تا دوشنبه پایان یافته بود اما سیاست‌های کارفرمایان و بی‌توجهی دولت باعث شده است که این روند ادامه یابد. 

بسیاری از مسئولان دولتی دارای منافع مشترک با هتلداران هستند و تصمیمات آن‌ها تحت تأثیر مالکیت مشترک شرکت‌ها است. این هتل‌ها عبارتند از: Hilton، Hyatt، Marriott، DoubleTree، Sheraton، Four Seasons، W، Loews، Fairfield، Holiday Inn، Westin و Hampton Inn.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز