خبرگزاری کار ایران

اعتصاب؛ بزرگترین شهر توریستی آمریکا را زمین‌گیر کرد

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۳۶۱

حدود ۱۵ هزار کارگر شهر لس آنجلس روز سه‌شنبه پس از اینکه رهبران اتحادیه‌ها شهر را به اعمال ناعادلانه کار متهم کردند، برای یک اعتصاب گسترده یک روزه به صف‌های اعتراض دست زدند و شهردار «کارن باس» و سایر مقامات به مقابله با این اعتصاب روی آوردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، روز گذشته مسافران فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس از نزدیک شاهد یکی از بزرگترین اعتصابات تاریخ غرب ایالات متحده آمریکا بودند. 

مسافران و توریست‌های فرهنگی و تفریحی از سراسر دنیا و خود آمریکا در حال مشاهده کارگران اعتصابی بخش حمل و نقل، هتل‌داری و شهرداری لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا بودند. کارگرانی که به جای ارایه خدمات به مسافران، اعتراض خود را به دولت و کارفرمایان نشان دادند، بزرگترین شهر توریستی واقع در غرب آمریکا را زمین‌گیر کردند. کارگرانی که در اعتراض به آنچه که آن‌ها می‌گویند «رویه‌های کارگری ناعادلانه مزدی و شغلی» در این شهر دست از کار کشیده‌اند. 

حدود ۱۵ هزار کارگر شهر لس آنجلس روز سه‌شنبه پس از اینکه رهبران اتحادیه‌ها شهر را به اعمال ناعادلانه کار متهم کردند، برای یک اعتصاب گسترده یک روزه به صف‌های اعتراض دست زدند، و شهردار «کارن باس» و سایر مقامات به مقابله با این اعتصاب روی آوردند. 

در خیابان‌های لس آنجلس، صدها مکانیک، باغبان، کارگران جمع‌آوری زباله و سایر کارگران شهری و هتل‌داری‌ها - که بسیاری از آن‌ها یونیفرم پوشیده بودند - در کنار پله‌های شهر جمع شدند و حاشیه اتوبان‌ها جمع شده و با وسایل تولید صدا (طبل و بوق) شهر را شلوغ کردند. 

در فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس، که حداقل ۱۰۰۰ عضو اتحادیه کارگری در آن مشغول به کار هستند، بیش از یک‌صد نفر از خدمه، مکانیک‌ها و نگهبانان قبل از سپیده‌دم راهپیمایی کرده و دست از کار کشیدند. 

کارگران می‌گویند در ماه آگوست که بیشترین میزان سود به شرکت‌های مختلف لس آنجلس به‌خاطر کنسرت‌ها و نمایش‌های مختلف این شهر می‌رسد اما هرساله با وجود افزایش شدید میزان کار، هیچ امکان بهبود شغلی باوجود گرانی وجود ندارد. 

اتحادیه بین‌المللی کارکنان خدمات، Local ۷۲۱، که نماینده ۷۰۰۰ کارگر شهری و دولتی است، اعتصاب را در ساعات صبح آغاز کرد که اولین اعتصاب بزرگ توسط کارکنان دولت شهر لس‌آنجلس در دهه‌ها بود. 

هزاران کارگر هتل در کنار اعتصاب ناجیان غریق، افسران راهنمایی و رانندگی، متولیان فرودگاه، کارکنان سرویس‌ها و پارک‌ها و دیگران به صف‌های تظاهرات در فرودگاه، شهرداری و سایر مکان‌های شهر آمدند. 

کارگران شهر در شعارهای خود می‌گفتند: «لس آنجلس به کارگران خود توجه نمی‌کند». این درحالی است که شهردار این شهر در رسانه‌ها اعلام کرده است: «کارگران برای اعتصاب شستشوی مغزی شدند!»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز