خبرگزاری کار ایران

قول مسئولان نهاد ریاست جمهوری برای حل مشکلات کارگران «ارکان ثالث نفت»

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۷۴۳

روز گذشته کارگران ارکان ثالث وزارت نفت پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات خود با مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری، تا عملی شدن وعده‌ها به اعتراض صنفی خود خاتمه دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال تجمع روز گذشته، تعدادی از کارگران ارکان ثالث وزارت نفت با تعدادی از مسئولان نهاد ریاست جمهوری ازجمله روح الله بیات (مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری) جلسه‌ای برگزار کردند.

به گفته یکی از کارگران؛ مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری، به خوبی از موضوع مشکلات ما کارگران ارکان ثالث نفت به درستی واقف نبود، بنابراین روز گذشته با گوش دادن به مشکلاتمان، به صورت جدی وعده پیگیری و مطرح کردن مشکلات تبدیل وضعیت ما را داد.

وی تصریح کرد: خواسته ما کارگران پیمانکاری که در عناوین شغلی کارگری در مناطق نفت‌خیز کشور مشغول کار هستیم، تبدیل وضعیت شغلی با حذف شرکتهای پیمانکاری است. در همین رابطه مدیرکل رسیدگی به شکایات و درخواست‌های مردمی مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست‌جمهوری در جلسه دیروز از ما فرصت پیگیری موضوع را درخواست کرد.

به گفته یکی دیگر از کارگران ارکان ثالث وزارت نفت، موضوع طرح ساماندهی هزاران کارگر پیمانکاری چندین سال است از سوی نمایندگان مجلس در حال پیگیری است اما برخی از مدیران دولتی در هر دوره با سنگ اندازی مانع تصویب این طرح در مجلس شده‌اند.

او گفت: مهمترین خواسته ما کارگران پیمانکاری رفع تبعیض در مزد و مزایای مزدی به نسبت همکاران رسمی است. ما پیمانکاری‌ها که به ما کارکنان ارکان ثالث نیز گفته می‌شود، بسیار کمتر از رسمی‌ها درآمد داریم. آیا از ما انتظار دارند وقتی در یک محیط کوچک و نزدیک به هم کار می‌کنیم و می‌بینیم که رسمی‌ها از انواع مزایای مزدی ازجمله بدی آب و هوا، کمک هزینه‌ی رفاهی و بسیاری مزایای دیگر  همانند «نفت کارت»بهره‌مند هستند ولی ما هیچکدام از این مزایا را نمی‌گیریم، بازهم با انگیزه باشیم و با تمام توان کار کنیم؟

این کارگر به نیابت از همکاران خود گفت: از نماینده دولت خواسته‌ایم که صدای ما را بشنود و راهی برای کاستن از این تبعیض بیابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز