خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگرانِ «ارکان ثالث وزارت نفت» مقابل نهاد ریاست جمهوری/ درخواست برای حذف پیمانکاران

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۵۲۶۴

تعدادی از کارگران ارکان ثالث وزارت نفت با سفر به پایتخت، به اجرا نشدن طرح حذف شرکتهای پیمانکاری اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدادی از کارگران ارکان ثالث وزارت نفت با اعتراض به اجرای نشدن طرح حذف شرکتهای پیمانکاری و تجمع مقابل نهاد ریاست جمهوری، مهم‌ترین خواسته‌ی خود را «حذف شرکتهای پیمانکاری» عنوان کردند و افزودند: قریب به یکصد و پنج هزار نفر به صورت شرکتی (ارکان ثالث حجمی و غیرحجمی) در شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نفت اعم از شرکت گاز، نفت، حفاری، پالایش، پخش فرآورده‌های نفتی مشغول کار هستند که درخواست همه آن‌ها خروج شرکتهای پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم با وزارت نفت است.

آن‌ها با انتقاد از عملکرد دولت برای تحقق مطالبات کارگران شرکتی صنعت نفت اظهار داشتند: موضوع خروج پیمانکاران ازصنعت نفت چندین سال است که از سوی دولت بویژه در سفرهای استانی رئیس جمهور به مناطق نفت‌خیز جنوب کشور مطرح می‌شود اما تاکنون کاری برای اجرای این مطالبه کارگران انجام نشده است.

این کارگران با بیان اینکه با رفع مشکلات کارگران پیمانکاری ارکان ثالث بخش زیادی از مشکلات در حوزه کارگری نفت مرتفع می‌شود، اظهار داشتند: سالهاست ما کارگران ارکان ثالث تحت مسئولیت شرکت‌های واسطه‌ای مشغول کار هستیم؛ شرکت‌هایی که به بهانه تامین نیرو عملا هیچ نقشی در ارائه خدمات ندارند.

کارگران و کارکنان ارکان ثالث از رئیس جمهور درخواست کردند موضوع حذف شرکتهای پیمانکاری تانین نیرو را با جدیدیت پیگیری کند و هزاران کارگر متخصص را از بلاتکلیفی و آینده‌ی مبهم شغلی نجات دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز